Hmmm... ska jag låna ut det???

Innan vi masat oss upp på morron låg vi vår stora säng hela högen, tv-n skvalade i bakgrunden medan trollen gjorde akrobatiska övningar... Edvin knölade ihop sig bredvid pappan o konstaterar: "Du måste låna klipp-aggregatet av mamman... till håret!" och pillade på den yviga bringan! ;-)
Hmmm... mitt klippaggregat???
Och vad säger pappan själv? Har han lust att raka sig slät på bringan?? =D
Kanske den där nya Braun Body CruZer som det snurrar reklam om just nu skulle va nåt?!

Själv känner jag mig inte i värsta bästa formen...
Har haft ont i kroppen ett par dagar... lederna känns som ett osmort tröskverk!
Igår hade jag ont i hals o öron! Säkert också en sväng av feber för jag låg under mitt duntäcke o huttrade... alla andra hade kastat sina täcken så långt i från sig som möjligt!

Edith har haft en lite orolig natt...
Edvin hängde med mormor en sväng till Bränna igår, vi andra travade ved o lastade skräp/majbrasematerial hos henne... och de hade hittat smaskens!!
En stoooor grön melon o så en låda färska, svenska jordgubbar!!!
Trollen frollade... först ett gäng melonskivor o så ett gäng jordgubbar!
Så, stumpan har vridit o vänt sig, släppt en brakare... sovit lugnt en stund o så börjat pipa o kvida tills nästa brakare vädrades ut!
Jordgubbar i småmagar kan ge prutteffekt!
Men, sååå gott!
Den där melonen var exakt så där som meloner ska smaka... söt, god o saftig!!!

Och den där stövaren...
Hmmm... hans fria nätter är förbi!
Sen nya golvet kom på plats har vi inte tagit in stora hundburen utan de fick varsin bädd... nåja, en filt o en bädd... Bädden började puckot handlöst bearbeta, efter tredje natten o med drygt hälften av skummgummimadrassen borttuggad fick jag nog (såg mina kreativa timmar vid symaskinen så sorgligt förintas!), plockade undan bädden... o la ut en till gammal filt! Nå... några nätter senare är filten maläten o i natt har även kattens klösmöbel blivit attackerad!!! Grrr... så, nu åker buren in igen... grrr...

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

..och vad säger pappan om att använda den tape som finns, även den på reklam i Tv o dom som testar skriker,men det är väl av välbehag.

2009-06-10 @ 18:47:03
Postat av: Faster Anna

Men då har vi ju ett present-tips åt Anders till nästa år då han fyller jämnt ;) hehe...

eller, Edvin kanske vill ha sin pappa slät på en gång :)

2009-06-10 @ 19:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0