Ingen panik...

allt på en gång! =D

Att det ska vara så!?
Vi har ju inte ett allför stressat liv, med alltför mycket aktiviteter inbokade i vår dagsplanering... men, när vi då har bestämt att gör vi det, ja, då ramlar det in en miljon andra grejer också! =D
Men, men... man får väl ta det ena efter det andra!

Pappan är på brandövning nu... sen ska han på nåt möte ikväll... Själv hamnade jag lite hastigt o lustigt i krögarbranschen igen, så jag smiter iväg vid 15-tiden så pappan får ta med sig trollen till mötet ikväll! Och all tid där emellan hade jag behövt röja i hundrummet... för i morron blir det klickgolvsinläggning! =D =D =D

Sablar så skrot man har... en helskottas massa böcker, faktaböcker om allt o ingenting... hundgrejjer - breton på bredden o tvären... o nu lär det väl fyllas pärmvis med finnstövarprylar också! Jaktprov, utställningar mm... =S
Men, men... ska göra ett allvarligt försök att rensa!
Allt är inte bra att ha... bara att banka in i huvet också!
Fast, det är ju det... om jag kastar boken om "Buskbeskärning" idag... så lär jag garanterat behöva den i morron!!! Fast, å andra sidan.. nu förtiden hittar man ju allt på nätet... vaför ska man ha böcker att samla damm med??? Nä, kanske en säljarraid på Tradera!!! =D

I förrgår var det 27 grader på dan... det sjönk o blev "iskallt" på kvällskvisten... man frös i de kalla 20 plusgraderna -  man han ju vänja sig vid värmen!!!
Igår satte vi igång att måla lekstugan!
Vart tog värmen vägen?

Jag hade på mig dubbla byxor o vinterjacka - och FRÖS!!!
Fingrarna var iskalla... fötterna som isklumpar...
Termometern visad 1,4 plus när jag gick in vid halv ett snåret!!!
Pappan mumlade om barn o nattvak: "När de är små måste man vaka på nätterna med dem, då är det kolik, matning o blöjbyte - när de blir större måste man härja med dem heldagar o göra sånt här på nätterna!" ett evigt nattvakande mao! Och, jag flikade in... "Ja, o när de är tonårigar får man vaka o jaga dem på stan nätterna igenom!" Suck... ungar... när ska man sova?


Nu är den Valmet-röd!

Fast, i min tankevärld skulle det bli nästan svarta knutar... för att vara Valmet-färgad... fast tydligen ska det vara fälgarnas färg på knutarna, dörren ska visst bli mörk-mörk!? =)
Det är lite kul... hur man själv tänker en sak, en annan tänker helt annat!
Valmet-rött i min värld!
Men, det blev ju jättefint! Jag skulle vilja ha huset Valmetrött också!
Lekstugan ska målas ett varv till... men, nu är det i alla fall målat ett lager - för de har ju utlovats regn!

Vi premiärklippte gräs igår! =)
Rätt tidigt för att vara här... det brukar växa så sakta, fast hos mormor hade det gått att klippa för några dar sen... det hade hunnit bli nog så högt o tjockt!

Nä, nu ska jag snöra mig i duschen...

Kommentarer
Postat av: Greta

Va fin den blev!

2009-06-02 @ 16:04:15
Postat av: Lillan

Valmet röd för mig är skogsmaskins-röd. Men precis lika snygg=)

Huset (det stora) skulle göra sig snyggt i Valmet-röd

2009-06-02 @ 22:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0