Ja... då var det sommar!

Första juni...
Juni är ju en sån där magisk månad!
Allt... precis allt ligger framför oss!
Hela sommaren väntar med härliga dagar fulla av sol, bad o härligt liv! Att det sen inte blir så där romantiskt som man målar upp i sitt inre spelar inte så stor roll... för just den här känslan, precis när sommaren så smått börjar sprudla fram, den är underbar!

Så känner jag mig idag... Sol, sommar... bad... utflykter... Ahhhh!

Igår var det verkligen en riktig sommar dag!
27 plusgrader som inte alls upplevdes speciellt varma för det blåste rejält!
Lustigt... sånt högtryck o så nästan stormar det! Undrar just hur det hade känts om det varit vindstilla... vi hade nog fått värmeslag!

Vi var till Kypas en sväng...
Stumpan den odågan vaknade tidigt! Jag hade ju förhoppningarna inställda på en sovmorron... hon somnade ju ordentligt sen på lördag kväll... själv somnade jag ju ännu senare, men var lite halvt förvissad om att hon kommer att sova läääänge, men, icke... före sju har raringen sprättat igång!
Så, jag var trött igår...
Inte blev det bättre av att stövarjönsen käkat nåt olämpligt så han spydde innan vi for... o mådde halvkrassligt hela dan! Natten har varit lite halvorolig, en gång har jag varit upp med honom! Så, jag vakande inte speciellt utsövd denna morron heller!

Jag o stumpan tog oss en lite promenad till badplatsen i Kypas... Senna o Ask fick hänga med... Men, jag måste ju ge alla modiga vikingar som premiärbadat en stor eloge, för inte sjutton för allt smör i småland skulle jag doppa mig!!! Stumpan gick i halvvägs till låren... själv nådde det iskalla vattnet som gav fötterna kramp upp till halva vaderna!
Nä... Det riktigt sved i märg o ben när man stod i vattnet! Brrrrr
Hundarna, tom stövaren om än lite motvilligt, simmade!

Men, stumpan var imponerad: "Mucke vatten! Mucke sand!"
ojojoj... det kommer bli en sommar med mycket bad! =S

Kommentarer
Postat av: Lillan

Vi tog en cykeltur till "Bäcken" igår. Jes doppade fötterna medan jag och Jac stod och såg på. Jag kunde riktigt känna hur kallt och ont det skulle göra i fotlederna om jag skulle stoppa ner dem i vattnet.

Vart tog värmen vägen???

2009-06-01 @ 09:35:46
Postat av: Jag igen...

Har du nått för dig på torsdag kväll?

Vi har en plats ledig i vårat lag till Vårruset i Luleå.

Kostnad 180 kr + buss 100:-

Bussen går vid halv 5 och brukar vara hemma vid 9-tiden har jag för mig.

Efter 5 km gång/löpning får vi en smarrig picknick efter det.

Bara höra av sig om du vill hänga med // L

2009-06-01 @ 09:38:17
Postat av: Å jag igen då...

Vi har två platser över. kanske Anna också vill följa med? Man behöver inte springa, man kan gå, lunka, löpa eller rusa. Sträckan är som sagt 5 km och brukar vara väldigt roligt.

2009-06-01 @ 23:05:41
Postat av: Catherine

Hmmm... Anders hade nåt jaktmöte på torsdag, så det blir nog vårslöande i soffan för mig! ;-)

2009-06-02 @ 11:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0