Jaha... Då var det kört...

Jag märkte det redan i förrgår... på kvällskvisten när jag stod ute o hängde upp tvätt.... o igår, när jag gick en liten sväng med hundarna, så märktes det ännu mer! MYGGEN!!!!
Visst har pappan muttrat ett bra tag om bitande eländesflygfän... men, jag har inte kännt av dem, inte förrän NU!
Så, då är det kört... färdigt... ljuva livet är över!
Nu får man vackert antingen hålla sig inne eller smörja sig om man vill vara ute på kvällskvisten!
Trist... men, man vänjer sig...

Båda trollen har myggbett!
Hundarna har rödprickiga magar... själv har väl klarat mig från att bli biten, de är ju inte så värst förtjusta i mig... men... det är irriterande med surrande mygg överallt!
Pappan... ja, om myggen själv får välja, då blir det pappan serverat hur som helst!

Igår var en intensiv dag...
Jag har brutit mitt "löfte"!!!
Jag som aldrig mer skulle sätta min fot på GK´s!
Jag var dit... konstaterade att jag definitvt inte missat nåt sen sist jag varit dit...
Men, jag köpte en grönsåpaflaska o skurmedel!
Och, så fortsätter jag att hoppas på att det snart byter ägare där... för, butiken i sig är kul men nu är det mera trist både stämning o sortiment!

Men, vi hade en trevlig dag, Jag, Anna o Edith!!!
Efter GK´s gick vi just in på "Loppis" där i Morjärv... PUH!
Vilken pärs...
Där var det knökfullt... det var som att vandra i en pergolaträdgård av loppisprylar - det dignade från golv till tak! Först gick det bra... sen ville stumpan köra sitt eget race o en kallsvettig mamma höll krampaktigt tag i väderkvarnsarmar o ben!!! Jag är inte helt bekväm med att bara gå in med mig själv i såna sammanhang, jag o glas är ingen bra kombination! Och att ha både mig själv o härjande stumpa i samma rum som fyrtiotretusen glasartiklar... Huuuu!

Jag hittade inget... jag hade fullt sjå med att hålla koll på stumpa, så alla prylar gick obemärkt förbi... men, det slår mig att när man går på Överkalix återvinning så är det ungefär samma prylar, fast där kostar en vas fem spänn... i Morjärv 90:-

Sen käkade vi gott... grillad lax, creme fraische med Karljohansvamp o kokt potatis... hur gott är inte det???
Det var åskvarning... så telefoner o dator fick vara offline nästan hela dan...
Men, trots att både troll o mamman var överladdade av energi så kom det inget utrensande åskoväder... =S
Nåväl...

Edvin hade bannat pappan... ;-)
När han hade plockat ut kärl från köksskåpet... kom Edvin o fostrade: "Nu blir mamma arg på dig!" så, när då han plockade in allt igen: "NU blir hon inte arg på dig... när du plockade in!"

Nåja...
Nu ska vi göra oss i ordning...
Det är ju en tråkig dag idag...
Faster ska ju begravas...
Det har varit lite för mycket begravningar sista åren... tycker att man börjar kunna det här alltför väl...

Kommentarer
Postat av: Lillan

Har du hängt tvätt ute??? ;-)

Jo, jag märkte i går att myggskrällen kommit. Jag hade nästan glömt bort hur eländiga de är. Mig gillar de och visst har de hunnit bita mig - flera gånger dessutom =(

2009-06-12 @ 13:04:26
Postat av: Lillan

Har du hängt tvätt ute??? ;-)

Jo, jag märkte i går att myggskrällen kommit. Jag hade nästan glömt bort hur eländiga de är. Mig gillar de och visst har de hunnit bita mig - flera gånger dessutom =(

2009-06-12 @ 13:04:37
Postat av: Catherine

jajaja...varför tror du annars att det regnar!

argh

2009-06-12 @ 15:50:27
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0