Prinsess-tårta till en prinsessa!

Ja, hela dan har rusat iväg i en rasande fart!
Full av lek, bus... o sött o slisk!

Sötaste prinsessan Edith kom nedtrampandes från vindan på morronkvisten o upptäckte prinsessklänningen från mormor... o paket! "Pinseeessa!" utbrast hon andäktigt... "Pakeeet!" i nästa andetag! Och så fortsatte dan... i full rulle!



Och vad ska väl inte en prisessa ha om inte prinsess-tårta???

Fast, en del prinsesskronor liknar mer gycklarmössor... men god!

Och faster Annas "bling-bling" föll stumpan för: "Få låna!"


Det är en ballong de slåss om!

Och en sak är då säker... stumpan med de där bicepsmusklerna nu, passa dig Edvin... du kommer att åka på så mycket spö om du fortsätter att vara en retsticka!
För, stumpans humör lär inte bli mildare... ;-)

Nå, det har varit en toppendag... tom EU-röstningen hann jag med!
Farmor fixade en ny väljare i sista stund... det blev "klövergrönt" från Jämtland! ;-)
Det var nog det där med jaktfrågorna som fick mig på fall! =D

Nå väl...
Tur är väl i alla fall att vi inte planerat ett kalas utomhus idag!!!
För, Edith fick följa med på en vagnpromenad till byastugan... hon var så där trött... för sent för en tupplur o för tidigt för nattinatt, så en sväng i barnvagnen tyckte vi skulle bli bra, antingen tar hon sig en powernap eller så får väder o vind ge henne ny energi, men, vi var tvugna att ta på oss vinterkläder!!! Edtih i fleecefodrade galoonoverallen o jag med täckbyxor o jacka! Va!!! 7:e JUNI!!!
Edvin har skottat snö med leksakerna!!!
För det la sig vitt på marken av både snö o hagel!

Samma igår...
Jag höll ju på baka hela dan... o proppa i mig kakor o annat provsmak (vispar o bunkar) för jag ska ju o cykla, så jag lär ju förbränna... men, strax innan jag ska ge mig iväg kom det jordens oväder! Hagel, regn, storm... så det höll på skita sig totalt!

Men, det lättade upp...
Så jag snörde på mig ordentligt med kläder, fleecejacka o så regnställ ovanpå! Reflexväst o vintervantar! Och trampade iväg...
Hinner nästan till bageriet o då blir jag stoppad av polisen!!! =D
Fast, han ursäktade att han störde mig i träningen (jag måste ju ha sett superseriös ut!) o bad om vägbeskrivning ner till "Gilli-urn" - Ängesån... så värre än så var det inte!

Nå, jag stannade ett par, tre gånger o fixade med kläder osv... så det tog väl nån extra minut där, men jag är ändå ordentligt nöjd med de 45 minuter det tog att trampa 18 km från Gyljen till Anna o Lasse i Svartbyn!
Från oss till Hällakorsningen tog det 20 minuter, men... som sagt... pladdra med polis mm tog nog fem minter!
Och, det var riktigt kul!
Svettig som ett fullblod efter grand national kom jag fram... men... det gick otroligt bra! =)
Sadeln kändes nog så låg... o jag hade velat jobba mer med baksida lår o röv, nu blev det mest framsida o knän som fick kämpa, men... inte en tillstymmelse till träningsvärk idag!

Kul!
Kanske det blir Vättern runt?! =D

Kommentarer
Postat av: Greta

Oh va fin lilla ditton var med prinsess klänningen och bikinin. Ja det som är nackdelen med att det går bra på hundutställningen det är ju att man får vara där hela dan, men jag tror ni har klarat det galant utan oss. Vi får försöka komma till byss någon dag. Kram från oss och ha de gott:)

2009-06-07 @ 21:06:27
Postat av: Catherine

Ja! Det glömde jag ju att skriva... kommentaren när hon plockade ut bikinitrosan ur paketet o höll upp den till allmän beskådning: "Badhuuuuset... badhuuuuuset!!!"

Hon har haft en toppendag! =)

Och ni är så välkomna så, när som helst!

Skitkul att det gick så bra för er med Dizel!!!

2009-06-07 @ 21:56:05
Postat av: Petra

Grattis, grattis till den lille prinsessan! Å klart en prinsessa ska ha en prinsesstårta, vad fin den var!

Å vilken superduktig mamma prinsessan har som cyklat så långt. Hoppas det var ngn av de där snygga poliserna och inte en av den där gamla modellen.

Må gott,

kram

2009-06-07 @ 23:27:01
Postat av: Lillan

Sicken snygging i sin pinsess-klänning!

Bra jobbat att trampa till Blackvillage.

Men hoppa över Vättern runt är du snäll. Jag talade i lördags med en som cyklat just den svängen en gång. Hon satte sig inte på en cykel på fem år efter det! Det är en jädra skillnad på 18 km och 30 mil! Ang hagel, jag och sonen stod på fotbollsplan i Hemmingsmark när det kom världens störtskur. "Mamma jag kan inte spela, det gör ont!" fick jag då höra. Skolavslutning på torsdag....

2009-06-08 @ 07:13:54
Postat av: Catherine

Hahaha....

Jag har en bror som åkte "Vättern runt" för några år sen... Jag har hört hans version!!!

Första tio milen gick hyfsat bra, sen blev det jobbigt, han var på väg att bryta nånstans halvvägs men då var inte den följebil i närheten så han fortsatte att trampa, sista sex-sju milen var det endast den finska sisun som fick jobba o den tog honom i mål!!! Men, vilken galning!!! Totalt otränad satte han sig på cykeln o trampade - ny cykel som han testat EN gång innan!

Inte ens jag är så garn! ;-)

2009-06-08 @ 08:30:08
Postat av: Linda på norra.

Grattis i efterskott Edith på två-årsdagen.

Våra barn håller på att bli stora.

Ha det bra och på återseende =)

//Linda

2009-06-08 @ 09:09:00
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0