Skillnad?

Lustigt egentligen... slog det mig...

Jag gormade precis med stumpan, hon har varit väldigt "nappig" senaste dagarna... tidigare har hon bara haft nappen på natten, o knappt det... men, nu är hon lite halvextrem o ska ha nappen hela tiden!
Så, jag gormar lite lätt till henne att "Nappen ska man bara ha när man ska sova, du får så fula tänder!" osv... sen slog det mig... Hon fick ju en mjölktand väldigt sent... o den sitter tätt bredvid en annan tand, o är liksom fel i formen! Mycket mindre och, ja... man ser att den inte är som den ska... Så självklart frågade jag om den när vi var till Tandis... Men, som alltid när man har någon fundering som man tycker är annorlunda så "Nä, nä... det är ingen fara!" sen spelar det ingen roll om det är tandis eller bvc, allt är alltid normalt, vad man än har för funderingar... men DÅ var det minsann ingen fara: "Det är ju bara mjölktänderna!" men när det handlar om att äta godis, ha napp, borsta tänderna... DÅ är det såååå viktigt för det kan  ju påverka de permanenta tändernas anlag! =S Va? Varför är det skillnad???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0