Som Dr Alban sa...

"Det är stabilt"
fast, det var väl doktor Gustavsson som sa det igår...

Stumpan var ju hyfsat pigg på morron, men sen blev hon hängigare... o det bara gick inte att få i henne nåt! Så, efter samtal till vårdcentralen tyckte jag att det var klokast att åka in o kolla upp henne innan midsommar med jourstängt o allt vad det vill säga... så, strax efter ett åkte vi in hela högen! Pappan o Edvin fortsatte in till Bränna o handlade lite, jag o stumpan fick sitta där i ett rum o vänta... o vänta... o vänta på doktorn! Kul med en tvååring som inte orkar vara uppe, o mår så pass dåligt att hon inte kan vara still i famnen! Till sist somnade hon i mina armar... o jag kunde lägga upp henne på britsen! (mina armar jublade) Sen så småningom kom doktorn... och det är väl då en vanlig magsjuka... som är ovanligt envis. Virus handlade det om o maginfektion kallade han det... och det var bara att fortsätta försöka skedvis att få i henne vatten!

(Tur att jag har hundmedicin-grejjer!
Sprutan som Baloo fick nån medicin i blev väl rengjord o användes som vattenspruta åt stumpan... DÅ med milt våld fick jag ner Resorb i henne, som hon svalde! Att hålla på med en sked gav bara blöta kläder! Brutalt... men, det funkade!)

Själv skulle få akukpunktur 14:45 o det var med nöd o näppe jag hann dit!

Pappan o trollen for hem, jag till sjukgymnastiken...
parkerade den medhavda cykeln innan utanför entrén!
Jag måste ju vara utrustad med århundradets sämsta kropp!
För, jag har några månader kvar till 40 o har hunnit springa där på sjukgymnastiken för hur många olika krämpor som helst!!!
Det har varit ultraljud, sträckbänk, tns-ström, massage osv... sträckbänken var vidrig!
Så ont i ryggen som jag fick efter den är en sån där smärthöjdare!
Men den här akupunkturen... det är läckert!
Visst känns det... det ska jag inte hymla om, speciellt på två ställen!
Men, inte värre än att man klarar av det... det finns så mycket annat som gör så mycket ondare! Och grejen är att det känns mycket bättre! Speciellt märks att rörligheten blivit betydligt bättre!

Nå, när då behandlingen var kvar så hoppade jag upp på cykeln, in till Konsum en sväng... sen trampade jag - norrut! Men vilken motvind... o hur det blåste!!!
I bara t-shirt o fleecetröja höll jag på frysa ihjäl!!!
Så, jag var tvungen att stanna på Outleten! Vindtät jacka, tack!!!
Innan vi for, så sprang jag runt o letade min vindjacka... men, såg den ingenstans, tänkte att äh, jag får nog upp värmen när jag cyklar! Men, det gjorde jag inte...
Eller jo, värmen fick jag upp, svetten dröp... men, iskalla vindar slet sig in genom varje litet hålrum i fleecen!!

Men, då fick jag fynda på outleten!
Jag har bara hittat nåt stövelpar till Edvin där tidigare... har tyckt att priserna har varit nog så höga (röda lappar som säger 1298:- är inte rea i mina ögon) men, nu bara hängde det där en tuxerdress, byxa o jacka - snygga färger, hyfsat lagom storlek (kunde ha varit lite mindre =D än 42:a) men ack så skön den var i blåsten! Vindtät o andades!!! Och så fick jag mig en perfekt arbetsbyxa till på måndag! ;-) Då var det ju tur att jag inte hittade min jacka, så jag kunde fynda den här för 199:- (det börjar jag kalla rea, halva reapriset!)

Fast, det var ju lite bökigt att cykla med en stor kasse i handen!
Det var motvind... rejäl motvind!!!
Så de tjugo minuter det tog att cykla från rondellen till Kolhusvägen 11 i den starka motvinden (o alla uppförsbackar) är jag mer än väl nöjd med!!!
Och min gamla vindjacka hängde halvvägs ut på golvet (väl synligt) nedanför hatthyllan!

Stumpan var i lite bättre form, fick i sig lite blåbärssoppa o nån tugga av en rostad macka!
Sen sov hon på soffan... hänig igen!

Hela natten har hon sovit... o nu på morron vaknade hon med orden: "Välling!"
En flaska senare så var det toabesök! Hyfsat fast form... o ännu har hon inte spytt!
Jag vågar se lite ljust på framtiden!!! Men, hon är hängig... verkligen hängig! Nu sitter hon o halvsover i soffan igen... vilken vecka! Det enda stumpan gjort, sovit o kräkts!

Men, nu fick jag lite onda aningar... Edvin... huuuuu
Tyckte att han klagade med lite annorlunda gnäll...
Och farmor som är sjuk... vilken midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0