05:23

Pappan jobbar....
Så, det var bara att pallra sig upp fast, jag vägrade att kliva upp före sex på morron!
Så... vi har legat o sett (nåja, jag har försökt slumra) medan trollen har sett på tv!

Stövarn har fått finna sig i att knipa till strax efter sex på morrron! Han måste ju börja fatta att han är en stövare! Hur lär man en stövare att han har "stövar-blåsa"?
Den gamle gode Zack, han hade stövarblåsa modell XXXL!
Var det taskigt väder, kallt, regnigt, blåsigt eller eljest otrevligt i hans ögon kunde han ligga o dra sig till långt efter lunch! Det hände att jag fick "sparka" ut honom efter två (14.00) på eftermiddan!!! Men Senna är lite speciell! ;-) Han kan vara ute o tugga på jox i sträng kyla... det är som om han inte fattar att det är kallt! När man ropar in honom är hela raggen rest tack vare att han fryser men lik förbaskat vill han ut o tugga på is eller nåt annat äckligt...
Men. trots att han inte är året ännu så tycker jag nog att han kan hålla sig lite längre än till halv sex på morron!!!

Fast, det är länge sen jag sett att han tuggat  på nån skit!!!
Nu får dom bara Doggy Original!
Skillnaden mot Pedigree är att han kräver större mängd foder (nästan dubbelt) och jag måste ju säga att pälsarna har blivit sämre... även EDITHS!!! ;-)
Fast, jag gör allt som står i min makt att hon inte ska komma åt fodret!
Men, å andra sidan har de fyrbenta börjat fälla ur vinterpälsen... så det kan ju bero på det också!

Solen strålar...
Pappan kommer strax... det blir nog att packa en utflyktsväska o så åka ut på nåt äventyr med korvgrillning idag! =D

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Ååh, vad fuskit... jag vill också ut på utflykt... men jag måste sitta inomhus idag och göra undan läxan så att jag sen kan vara ledig :P

2009-03-17 @ 08:33:22
Postat av: Faster Emma

Jag säger samma, fuskigt! Men jag kan iaf sitta ute på balkongen och plugga så jag får njuta av solen:)pussgo

2009-03-17 @ 09:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0