"Campa"?

Ja, inte behöver man åka långt bort för det! =D
Solen gjorde några tappra försök att titta fram mellan molnen... kvicksilvret har stått på flera streck över noll hela dagen!

Ostkorv... mmm! Lunchen är fixad!

Edith passade på, här kan man lugnt säga...
"När katten är borta...."


ALLT man kan testa ska man passa på att testa... UTAN storebror!!!

Men, vi var inte de enda som njöt av den sköna vårvinterdagen!!!
Snön såg grådaskig ut... o på ett ställe såg det ut som om det var massor av sotflagor!
Var ju tvungen att undersöka närmare... o hittade "snöloppor"!

Första katten jag hade, han var ute o härjade...
Det hände nån enstaka gång att han kom in, strök förbi en människa o mitt i allt nöp det till i skinnet ett par, tre gånger! Och, det skulle då kunna vara just snöloppor som finns på snön o kunde följa med husdjur in!
Men, jag har aldrig nånsin sett en på riktigt!
Och, i såna kopiösa mängder som idag... det var nästan äckligt!
Om man blåste på dem började dom hoppa!!
En del var riktigt stora... tre-fyra millimeter!!!
Och egentligen heter dom väl "Hoppstjärtar" o är rätt harmlösa... käkar upp löv o annat som håller på att förmultna i naturen! Så, jag tror kanske inte att det är dessa djur som nafsade efter en när katten kom in!?

Sen for pappan mot östra landsänden... jag o stumpan gick upp o la oss!
Jag hade ju inte tänkt att somna... men, under täcket med en tidning som blev tyngre o tyngre gick det inte att stå emot! Så vi har sovit sååååå gott, sååååå länge!
Nu ska vi värma lite kålpudding som blev över från igår...

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Isch, vilka små äckliga kryp!!! Nä, tur att man inte är liten längre, för undrar just hur många sådana man fick i sig när man skulle provsmaka snön förr :P

2009-03-15 @ 17:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0