Centum i händelserna...

Skrivet den 27 januari 2009 kl 11:47

Jag måste ju vara väldigt spännande, åtminstone för mina närmaste...

Vår hall är inte speciellt stor, två kvadratmeter på sin höjd o med fem dörrar plus hatthyllan där alla våra ytterkläder ska rymmas.
Vi skulle försöka klä på oss för en utesväng, inte det lättaste med en stumpa som tycker det skojigaste som finns är att springa runt med kläder, speciellt mössor, runt hela huset! Nå, där sitter jag då mitt på golvet, första utmaningen är att få på stumpan en torr blöja (tack o lov för Up n´Go!) sen ska overaller, mössor, sockor o vantar på...

 

Stumpan springer runt, Edvin hittar hennes baby-solglasögon som han asgarvande börjar testa där han ligger överst på klädhögen jag febrilt försöker få på stumpan... Mitt i allt detta springer två hundar fram o tillbaka! Ask sitter i alla fall mest still o tittar ut genom hallfönstret samtidigt som han har full koll på vad jag gör... det kan ju skramlas i nåt koppel, o DÅ är han med! Senna däremot... han travar fram o tillbaka, nosar mycket uppenbart på en lurvig, rosa mössa (får den ligga kvar nåt längre tag blir den fyllnad i stövarmagen efter en stunds terapi-tuggande!) kommer o ger en pussar lite då o då... bara så man inte ska glömma bort honom... HAHA...

 

Tom katten sitter där, visserligen uppe på byrån, men ändå med koll på allt som händer... när då pappan kommer o ska börja klä på sig, han också... så känner jag ett desperat behov av mer utrymme!

Nå, trollen fick på sig sina overaller... pappan var riktigt smidig när han gled ner i sina täckbyxor... Nu ska jag försöka få på dom värsta odågorna (odoggsen) sina selar, tänkte ta en tur uppför älven med skidorna... passar på när det nu är ljust


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0