Det är med lite sorg i hjärtat...


Skrivet den 1 februari 2009 kl 12:53


jag vinkade ajöken till mina kära ormar!
Jag har ju inte tid med dem... o platsen, den behövs mer än väl till annat... så, ormarna kommer garanterat få det mer ompysslat i Umeå än vad jag kunde ge dem just nu... men, det känns!
Jag har ju ändå haft dem i snart åtta år!!!
Och, det blev tomt!!!

Men, det blir mer orm!

(Kanske jag ska varna lite, länkarna leder till bilder på ormar!)

När Edith blir större... när hon blir en fyra, fem år DÅ tänker jag skaffa en orm som den här, längst ner på sidan... precis som den! Så himla läckra... den här fanns på Kolmårdens tropicarium när vi var där i mars 2006 o mamman föll ögonblickligen för den läckra varelsen! Om man googlar efter bilder, så kan man hitta såna här: Det här börjar vara ORM!

Den återbördade sonen

Skrivet den 1 februari 2009 kl 10:10

Vi var till Kypas en sväng igår... åt smaskens hargryta till middag!

Oj oj oj, mr Stövare vad vi ska få nöta harspår till hösten! Så vi får fylla frysen med dom där delikata kissarna! Det som nästan är roligast är att få sitta o spotta ut hagel! =D Ja, jag vet att jag är lite lustig... men, jag tycker det är lite bra, faktistk! Inte en tillstymmelse till antibiotika, stressade djur... om man får spotta ut hagel från maten, ja då vet man att det är ett friskt djur som inte lidit!

Jajaja... nu gnäller väl nån att haren blir stressad då den jagas av en drivande hund... MEN, harar ÄR bytesdjur... Deras enda uppgift i den ekologiska kedjan ÄR att vara mat åt andra djur! Så, deras liv liksom går ut på att bli jagade... så en hare lider nog inte nämnvärt mer än vad din köttbit från Konsum gjorde det korta liv den kossan stod i sitt trånga bås, fick en massa antibiotika o annat skit för att växa fort... kanske sista minnet i livet en plågsam transport... i många, många, många timmar längre än vad min köttbit blev driven av en hund!

Och, den som varit på harjakt VET hur full i fasen dom där hararna är... Många gånger driver dom fullständigt med hunden... dom leker o lajjar o när den där gammelharen fått nog av hunden, sticker den under nåt stenröse o lägger sig! Och, där står både hund o jägare med lång näsa!!!

Herr Edvin har haft ett intensivt dygn hos farmor o co.
Så, han slockande i bilen (Edith också) som en klubbad oxe... blev inburen o efter ett tag så åkte overallen av o han hamnade i sin egen säng med tröja, strumpor o långkallingar! I sanningens namn inte så stor skillnad mot normala nattklädseln... pyjamas!

Pappan hade hört honom pladdra inatt: "mmmmmummel... mummel... hare... mummel... mummel... Jag kör skotare.... mummel... Lasses pappa kör skotare!"

Det var drömmar det! =D

Tidigt på morronen vaknade han, han ropade svagt: "Mamma... Vita filten!" där han låg o huttrade o frös! Så, jag gick upp o bredde över honom hans vita filt... men, han vaknade till o sätter sig upp i sängen o är rktigt bestört när han ser att han har sina KLÄDER på sig! Så herrn, som somnade som en stock i bilen o har sovit under åtminstone 10 timmar utbrister: "Jag kan inte soba i min TRÖJA , jag kan inte soba i mina KLÄDER!" när han ställer sig upp!
Nä, så klart att han inte kan sova i kläderna!
Så, vi gick ner... pinkade, bytte till pyjamas, fixade välling o gick upp...
Tror nån att sov då? Trots att han nu hade pyjamasen på... Nähä!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0