Det gnisslar...

Skrivet den 25 februari 2009 kl 17:17

Jag kan inte låta bli att reflektera över blogginfluenserna som råder...
Jag känner mig lite "träffad"...
Varför bloggar man?



Det finns ju lika många bloggar som det finns blogg-författare o blogg-läsare...
Ämnesspecifika bloggar om allt från jakt, scrapbooking till mode o hälsa o så en miljon andra saker där emellan...
Det jag själv gör får man väl titulera "mammablogg"!?


Jag är öppen...
Jag skriver nästan allt! Jag visar bilder o det blir långa, detaljerade utlägg om det som händer i mitt liv just nu!
Först o främst skriver jag för min egen skull, jag tycker det är kul!
Jag skriver för att jag har tid... o kan!
Och, att ha bloggen som dagbok är perfekt!
Man vet vad man gör... o när saker händer!
Sen är jag nog lite av en linslus... Vill bli sedd o hörd!

Sen tror jag att mina barn kan tycka det är kul att ha en "dagbok" om tjugo, trettio år att läsa... om alla upptåg o busigheter som dom själva hittade på! Kanske dom har barn själva den dagen o sitter där o funderar över vad deras barn gör o säger... tänker "undrar hur JAG gjorde när jag var liten!?"
Så funderar jag i alla fall...
Att sen resten av Sverige också kan följa vår vardag, det bjuder jag på!

 

Om nån tycker att det är ointressant eller ogillar det jag skriver säger jag bara:
KLICKA VIDARE!
GÅ o läs Blondinbella, Enn Kokk eller Kenza!

 

Som skäl nr två till bloggen är att jag har mycket släkt o vänner utspridda över hela landet!
Bloggen är ett sätt att hålla kontakt med dem...
Genom bloggen kan de som finns längre bort ändå vara delaktiga i vår vardag o allt som händer!
Fast vi har "nära" till Farmor så hinner man ju inte umgås så ofta... men, i bloggen kan hon titta in dagligen o se o läsa om sina barnbarns upptåg!

Sen är det här med bloggande, pixbox, facebook, lunarstorm ett ganska nytt påhitt! Som när tatueringar blev mode för några år sen... då förfasades det över "hur kommer det att se ut när du sitter på långvården bland alla pensionärer o ser ut så DÄR!" grejen är ju bara den, att då kommer ALLA pensionärer sitta där med sina tatueringar, piercingar o vad mer som kommer att bli på mode!
Jag tror att det är samma sak med bloggandet...
Om tio, femton år kommer alla ha en pinsam blogg att skämmas för!

 

Men, vem fasen har inte nåt dom skäms för i barndomen?
Visst har vi det där med att framtida arbetsgivare också kan läsa bloggar!
Ja, det kan bli dråpligt... men, samma sak där... Det man skriver som omogen femtonåring ska väl inte ligga som en kvarnsten runt halsen när man är 35?
Sen är det ju också skillnad på privatliv o arbetsliv!?
Den man är i sin yrkesroll behöver inte vara samma person man är i privatlivet!

 

Sen det här med bloggtävlingen...
Det måste jag också bara nämna.
Jag har förstått att många blev delaktiga helt utan att vilja vara med i blogg-dm... andra (som jag) började blogga på NSD endast av den anledningen!
Det är väl bara att ta?!

 

Själv bloggar jag på samma sätt som jag gjorde innan, på min gamla "rosa blogg" o dit kommer jag att återvända så fort tävlingen är klar... för, det är så otroligt segt här på nsd! Så då kommer väl nsd-bloggarna o deras trogna läsare att återfå lugnet men, innan det är klart är det väl bara att förbise tävlingen!
Hade jag varit i den sitsen så hade jag högaktingsfullt skitit i tävlingen o fortsatt med det jag tidigare gjort!

Det är ju så med bloggar...
Inget är väl mer rätt eller fel?
Var o en skriver o läser det den själv vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0