Det sket sig med Öppis!

Skrivet den 11 februari 2009 kl 12:55

Och idag som det var Alla hjärtans-pyssel! =(

Inte för att mina trollungar är nå speciellt pyssliga av sig... nä, Edvin kan just o just ta en sax o klippa lite småbitar av papper som han klistrar upp på nåt färgat papper... men intresset svalnar ganska så fort... eller rättare sagt, stora starka fordon har starkare dragningskraft!

Edith är väl inte heller nån pysselmajja, men hon är väl lite för liten också...

Men, mamman, hon gillar att pyssla!!!

Så, lite besviken blev väl jag att det inte blev öppis idag! Jag hade bra gärna pysslat ihop nåt rart litet alla hjärtans-kort till pappan! Med lite rosa paljetter o fluffiga dekorationer! ;-)

Men, de här två monsterbarnen hade andra planer!

Edvin blev trött tidigt igår, långt före 18 ville han borsta tänderna o gå lägga sig, vi kunde väl hejda det till strax efter 18 men då var det bara att parkera herrn i sängen där uppe så fick dom se film, WALL-E (en sån rar liten robot som körde runt på band!) faktiskt riktigt bra!

 Eller så är det vårt filmtittande som ändrat karaktär...

Blixten Mc Queen har totalhavererat vårt sinne för filmtittande de sjuhundrafyrtioåtta varv den snurrat i dvd:n! Så, nu är man så inkörd på animerad film, Disney Pixar, så att se en "vanlig" film är totalt främmande!

Men Edvin, han slocknade ganska snabbt... Stumpan somnade hon också men kom nertrampandes till oss lite senare... mitt där emellan så sa det poff o strömmen for! Så vi fick en lite improviserad mysafton med levande ljus, brasans sprakande o en liten batteriradio som skvalade ut nån match av något slag på P4! Men ingen information om strömavbrottet!!!

 

Sen blev det tandaborsting o upp, vi la oss för att se filmen vi också... ehhehehe... Bitvis i alla fall... vi somnade då o då, båda två! 

Och, stumpan... hon har hållit igång hela natten tror jag!!!
Jag har faktiskt ingen riktigt koll på när, hur o var hon har sovit, jag har legat som en i en dvala själv, men mellan två o fyra i natt har hon i alla fall legat o sparkat på mig!!!

Edvin vaknade ju också till o kom över nångång mitt i natten, ville ju se "Roboten, med små hjul o BAND!" tror det lutar åt att bli en ny favoritfilm...

Sen nångång i natt har jag morrande slagit av film, släckt ljusen o vrålat: "SOOOOV!" när jag till sist fick nog! Omkring fyrasnåret...

Så, vi har sovit länge idag...

I alla fall jag o Edvin, Edith har härjat igång med pappan från morronsidan... på ett strålande humör! HAHAHA!! 

Ja, jo just det... sur som attan, sliter fram allt hon kommer åt o blir skitgrinig om man förmanar henne att plocka upp...

 

Edvin är väl inte alltför pigg o kry han heller... båda två har snoriga näsor så jag antar att det är på gång mer förkylning... så han härjar, han också!

Dom sprang runt o jag hörde ett karaktäristiskt "smack" o så en stumpa som genast började grina, rusade iväg, tog tag i herrn o frågade vad han gjorde... den vanliga "jag-är-så-trött-i-benen-kan-inte-orka"-hulkande gråten satte igång, men han berättade också att han gav Edith smisk! Så, då följde 25 minuter psykologiskt krig... å ena sidan en mamma som med Supernanny i tankarna gjorde pedagogiskt rätt... o en supertjurig monsterpojke på andra sidan som så fort han skulle ställa sig upp för att säga förlåt med en kram till den mycket kramvänliga stumpan som gärna slängde sig om halsen för att få den där kramen av storebror genast började "Jag har så ont i fötterna, kan inte ståååå!" men, det tog sitt lilla tag... Han fick sitta i vindstrappan några minuter med uppmaningen: "Där får du sitta tills du kan säga förlåt till Edith!" det tog väl en fem, tio minuter (under mycket högljudda protester) så kom då den där kramen o det där ordet, förlåt... Jag kramade o sa förlåt jag också!

 

Men... pust...

Man ska ju ha ett tålamod utan dess like för att orka ta de här fighterna på rätt sätt... Och, det är skönt att det blir mer sällsynt mellan dessa urladdningar!

 

Nu under dagen har det varit ett fasligt tjorvande... men, nu har tröttheten övermannat stumpan i soffan, dom satt o såg på barnkanalen o kanske det var sången som däckade henne...

Både jag o pappan hajjade till, ställde oss o tittade med gapande munnar på tv:n o jag undrade "Vad sjunger dom???" när jag såg det som skulle föreställa en fluga o en bonde som jagade flugan med en tidning...

 

En "maskeraddräkt" med fasettögon, flugvingar, långa spindelliknande ben o så "snabeln" - föreställde en fluga som dansade o "flög" runt på en äng med kor o sjöng: "Kom o ge mig ditt bajs! Jag vill äta ditt bajs.... lalala!" efter springer bonden med en tidning... precis när flugan sätter sig ned, tar på sig en servett som haklapp o ska hugga in på koblajjan med kniv o gaffel kommer då bonden ikapp honom. Jag vet inte exakt vad som hände... men, jag tror att bonden fick ett smakprov o i nästa sekund dansade dom runt på ängen, hand i hand! Däremellan fick man se bajs i olika former, inslaget i godispapper, kakor o tårtor osv o så den där flugan som flummade runt med sin snabel o smakade!

 

Barnprogram??? 

Och folk gnäller på "Vilse i pannkakan"!!! 

Där var det i alla fall ingen som åt skit!!! 

(Där har vi väl förklaringen till varför jag är som jag är... Jag gillade faktiskt Vilse i pannkakan!)

 

Sånt behöver Ditto INTE se på tv eller uppmanas till...

Hon har, på eget bevåg, redan smakat tillräckligt många gånger!!! =D

 

Så, det var inte bara Öppis som sket sig... det var skit på tv också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0