Frukosten är serverad!

Skrivet den 3 mars 2009 kl 09:22

I vanlig ordning vaknade Edvin alldeles för nära femslaget på morron för att jag ska tycka det är behagligt, stumpan vaknade även hon så båda trollen kastade sig över oss i sängen o tjatade igång tv:n...

Sen ville Edvin gå ner o se tv!

 

Båda två rallar ner o jag ligger o utvärderar... vad finns framme? Vad kommer stumpan åt? Vad kan hon tänkas hitta på för upptåg OM vi ligger kvar i sängen... HUR länge törs vi ligga kvar? Så går funderingarna en fem, tio minuter o så kommer jag på... jag har ju mormors gamla mobil nere på köksbänken!!! Var o lånade den igår, nån mobil måste jag ju ha så jag kan snacka med Marris! =D Och... där jag ligger o njuter av värmen i sängen UTAN troll så känner jag att behovet av att gå ner o kolla läget sakta men säkert tar över behovet av en mysstund ensam med pappan...

 

Så, jag kliver lite motvilligt upp, går ner o möts av en lycklig stumpa som hämtat hundarnas mat o står o smaskar i sig för fulla muggar i vardagsrummet!

Edvin har fått igång tv:n o sitter där så ordentligt...

 

Hundarna får mat morron o kväll... när dom fått ett mål mäter jag upp nästa i en 2 liters glassbytta o spolar i vatten, i regel varje gång men det händer att jag glömmer... igår GLÖMDE jag att blöta fodret... tack o lov!

För, nu hann inte stumpan förse sig med så stora mängder, hon var ju tvungen att tugga sönder kulorna! Hade de varit mjuka, uppblötta torrfoderkulor hade hon kunnat sleva i sig betydligt enklare o större mängde! =S

 

Och i samma veva som jag tar maten från henne går hon in i köket, skjuter fram sin tripp-trappstol till bänken o upptäcker mobilen! 

Så, jag andades ut av lättnad för hade jag legat kvar tre minuter till hade hon ju ledsnat på hundmaten, gått in i köket o tagit mobilen!

Puh!

 

Sen samlar jag ihop hundskålarna... 

En hungrig stövare som hör något nudda hundmatskålen blir genast alert!

Den rostfria skålen har ett speciellt ljud, så när tex nåt av trollen tappar en leksak så det råkar nudda i skålen kommer två hundar flygande med ett förväntansfullt uttryck! Och, så här på morron då VET dom att strax ÄR det mat!

 

Så, när jag då plockar upp skålarna så hör jag Edvin ropa på mig: "Vad gööör Edith med mitt golv?!" så jag ställer ifrån mig skålarna för att se vad trollmajjan gör... Jo då, en med tvättlapp från skötbordet, rikligt doppad i toaletten, skrubbas golvet! Både i vardagsrummet o hallen... Spåren av droppande toalettvatten avslöjdade stumpans väg... 

 

Nå, sen går jag tillbaka till köket, vid det laget hade jag ju totalt glömt bort att jag höll på ska ge hundarna mat... går fram o ska hälla upp en andra kopp kaffe men det sitter två hundar mitt på golvet o verkligen pockar på uppmärksamheten... Det liksom skriker om dem: "HALLÅÅÅÅ! Här är vi... Glöm oss inte... Vår MAAAAT!" Senna ser nästan förkrossad ut! Och hur jag än försöker gå o vända mig i köket så har jag en sittande hund framför mig! Hur dom bar sig åt att utan att storma, flytta sin sittande hundröv från ena änden av köket till den andra, hela tiden framför mig, begriper jag inte, men... deras budskap gick hem! Jag kom ihåg... "JA just ja... Maten!" slevade upp deras portioner o två lyckiga jyckar fick slafsa i sig sin mat... det som nu var kvar efter att stumpan försett sig med frukost nummer ett därifrån! 

 

Gråväder men varmt idag... om det nu inte sätter igång att blåsa ska vi ta oss en pulksväng till skolan o återvinna lite idag! Två minusgrader... det är rätt behaglig temperatur att vara ute i! =D

 

Pappan har åkt på sitt första arbetsdygn denna vecka...

 

Sen kan jag inte låta bli att må lite illa över volvo!!!

Hur är det egentligen möjligt? Det är lågkonjunktur, kris o katastrof!

Tusentals anställda sparkas o de som har kvar sina jobb riskerar sänkt lön!!!

Bilindustrin knäar o måste låna pengar av staten...

för att höja bonusen till 250 chefer????

 

Det är ju inte måttligt smaklöst... Att då företaget gör en sån grej, dom kanske är bunda av avtal skrivna långt före nån ens anade denna gigantiska lågkonjunktur... men, att cheferna har mage att TA EMOT dessa pengar, DET är nåt som övergår mitt förstånd!!! Skäms!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0