Gillar inte Laleh...

kan bara inte med den artisten...
Inte "råtthålslåten" o inte den här nya som snurrar varv efter varv på radion! "Simon says" - usch! Jag fattade första gången jag hörde den, att det här blir en sån låt som jag kommer att ogilla o som kommer att spelas ofta på radion! Ett annat exempel är Salem Al Fakir... Nä! Kan inte gilla!
"Simonlåten" var nyss på radion... o förstörde den frukosten som stumpan livade upp så bra från början! Då Ricky Martin vrålade "Livin la vida loca!" o stumpan shejkade så frukostflingorna flög över bordet!

Jag försökte ju smyga fram kameran o fota, men... då blev det surmunnar som pruttade istället! Edvin började med okynnet o stumpan gör ju exakt som storebror gör! Så, det blev inget fint kort på stumpan som diggar latino men... det ser ju ut som hon säger: "Yo man!" - - - >

Solen strålar igen... det blir nog en sväng till Djupträsket idag!
Inte illa... om nu inte vädret ställer till det eller nåt annat så hinner
vi med fyra träsk på en vecka!
Krok- Djup- Kypas- och VIT-träsket!
Mamman leder med 1 - 0 i abborrstatistiken... få då se hur det ser ut på söndag! =)
I normala fall så får jag upp snorgärsarna medan alla andra pimplar upp abborrar o ädlare fiskar!

Middag idag:

Ska vi äta parisare eller stekt fläsk med löksås?

ehhhh...

Det var INNAN man fick reda på att Nyhléns-Hugossons skållade sina grisar levande!
FY! Hur kan man jobba med sånt???
Om man arbetar som slaktare... o MISSAR att avliva en gris så att den skållas levande HUR kan man sova gott då? Och, hur i helvete kan man GÖRA OM misstaget???
Nä... jag vill inte ha industriuppfött fläsk...
Jag vill ha en ladugård med egna grisar, nån kalv, får, kalkoner... älgarna finns ju i skogen!
Jag vill inte bli vegetarian... men...
Jag vill INTE äta djur som lidit så som de gör idag!
FY!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

hmm, har jag missat att ni varit till Kypas, eller kommer ni att komma hit under helgen? :)

Är det fint väder på lördag så kommer då jag och Lasse att fara till Vitträsk... det är så skönt ute i solen!!!! Var ute och åkte skidor igår, vilket tyvärr resulterade i skavsår på en häl och på högra fotens "mitten-tå" :( Men ska se om fötterna klarar av en sväng idag med ;)

2009-03-19 @ 09:00:19
Postat av: Faster Anna

förresten...

Kypas är ju en -järvi, så då blir det ju bara tre träsk denna vecka... Ni får ta en tur till Valvträsk om ni ändå ska till Vitträsk, då får ni ju fyra träsk på en vecka ;)

2009-03-19 @ 09:02:21
Postat av: Catherine

Nå, alla säger ju träsket om Kypasjärvi så jag räknar in det som ett träsk! ;-)

Vi har väl också planer på lediga lördan... om väder o vind tillåter en vitträsk-tur! =D

Skavsår är inte kul!!!

2009-03-19 @ 09:07:17
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0