Jag reagerar...

Skrivet den 4 mars 2009 kl 15:30


(gamla jaktbilder)


... jag blir arg!
Jag blir rosenrasande förbannad o irriterad!

Egentligen har jag ju inget med saken att göra... men jag antar att jag inte heller är den enda som reagerar över dessa dagars intensiva rapportering från rättegången i Carolinfallet!

Men, jag blir lite förbluffad över att jag reagerar så stark...

 

Satt o pratade med pappan på tidigare på dan, o jag kände hur pulsen steg när jag gormade om den där åtalade... typen! Fy fasiken! 

Det är ju inget att gräva ner sig i detaljer här o av mig, de går ju enkelt att klicka fram på de flesta nyhetssajter... 

Men, det är bedrövligt... 

 

När man hör ljudupptagningar från rättegången o det där kräket sitter o skyller ifrån sig, han minns inget o han har inte gjort det eller det eller det!
Så när bevisen läggs upp så ändrar han sig o ja, jo... men det var en olycka skyller han då på! En del saker minns han så väl... 

Och att det var den stackars flickans eget fel "Hade inte hon varit där..."

Nåt psykiskt galet måste det ju vara!?

Jag tänker på de anhöriga, där de får sitta o höra på detta elände!

Och, jag blir så skitförbannad så... GRRRR!

 

Det hela kom ju mig personligen så nära eftersom han dumpade henne i Lillberget, utgrävningarna... 3 km från vårt hem!

En plats som vi ofta åker till både för jakt, plocka bär o hundrastning!

Vi har varit där flera gånger med hundarna under just den perioden... 

 

Så här i dagarna tänker jag, vad hade hänt om man sprungit på honom där!?

Mitt temperament kan ju många gånger vara nog så hett o jag har en stark känsla för rättvisa o sanning... fyllare o svammel har jag väldigt lågt tålamod med (har ju en del fyllare i mitt förflutna som jag fått tampas med!)

Jag är tacksam att vi bara träffade den normala naturen där!

 

Och vilket bra jobb åklagarna gör!
Att dom fixar det...

Hoppas nu att det går fort tills dom faller så detta får ett slut!

För de anhörigas skull...

Jag tänker så på dem...

 

Blogg-DM - RÖSTA HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0