Jaktprov...

Det är faktiskt nåt av det roligaste som finns!
Jag har ju hunnit med en del prov med Baloo...
Mestadels i fjällvärlden på hösten, och det är en så fantastisk upplevelse... färgerna, luften, stämningen! Ritsem, Vuoggatjålme, Adolfström/Laisvall, Nikkaloukta, Ljungdalen, Vemdalen... dit har jag varit! Även om nu Bäverholm (Adolfström) nu har en speciell plats i mitt hjärta så är alla ställen helt fantastiska!

Ett härligt minne är ju Vemdalen - Ljungdalen!!!
Det var mars/april 2003... först hamnade vi i en stuga, alldeles vid fjällfoten inte långt från Helagsfjället för tre dagars träning sen blev det tre dagars jaktprov i Vemdalen!
De sex dagarna på skidor med fullt ös av ett gäng bretoner gjorde dels skidåkningen säkrare o säkert försvann fem kilo av vikten! Men hur underbart var det inte???
Visst... fredagens prov var tvunget att avbrytas pga storm! Och, Baloo gick som en gud de två släpp han fick göra!!! Lördagen var vädret så där... men dagen underbar för där fick vi vårt första 1:a pris! =D Söndagen bjöd på fantastiskt väder... Strålande sol o svag, svag vind! Perfekt med andra ord... fast, då, den där sjätte dagen faktiskt mattades Baloo lite grann, det var inte samma driv i honom o själv var jag så nöjd med lördagen att söndagen bara kändes som en utflykt (fast det var ju kul att starta i elitklass för första gången!)

Nu har Bretonklubben precis klarat av årets stora fjällprov i Vemdalen...
Ja, jag är avundsjuk!!!
Jag hade bra gärna varit där... Med en frisk Ask som i glimrande stil nosade rätt på varje tänkbar ripa! Men, nu är det ju som det är... så jag får sitta här o följa med lite vid sidan om!
Och vara stolt över mina "barnbarn"!!!

Nu vet jag inte hur många hundar som startat... men av de som gått till pris fredag: 2, lördag: 3, söndag: 11 hundar (16 totalt) så var TRE stycken avkommor till Baloo!!! =D

Ja, Jag är stolt!!!

Jag & Baloo - Vemdalen 31/3 2003
Idag för exakt sex år sen.. nästan på klockslaget! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0