Lösa trådar...

Skrivet den 19 februari 2009 kl 19:52

Hoppas att det inte osade allt för hett där på Hällan... :-O

Efter trollbesöket!

Vi har raigat nästan hela dan idag... 

Pappan o trollen stannade på Hällan och jag fortsatte styra kosan mot Bränna o "Anette"! Det var riktigt skönt med styrketräning o det var väldigt länge sen sist! =D

Och... uppvärmningen på motionscykeln höll jag ut i sju minuter... med ganska tungt motstånd så både puls o svett kom i gång, sen konstaterade jag att det är skittrist!!! Så urbota tråkigt så det inte går att beskriva, o nu surrade jag med folk mest hela tiden! Nä, tacka vet jag spinningen... ska man sitta på en sadel utan att ha tyglar i händerna så är det med dunkande musik o "tokar" som pushar på! Allt annat sadelsittande får vara för mig... ja, okej... cykeln utomhus med hundmotion som prio ett, det får också vara med!

 

Men, det var himla skönt att träna... jag har saknat det!

Men duschen efteråt blev inte så där ljuvlig som det brukar vara... nä... Efter många om o men hamnade jag på badhuset, fick "smyga" mig in med hjälp av en urtrevlig tjej som hade nyckel!!! Miljoners tack om DU läser det här!!!! 

För, duschen hos Anette var ju bara ett hål i golvet - under reparation!

Först tänkte jag skippa duschen... men, när jag satte mig i bilen, svettig o med träningskläderna tänkte jag att den synen vill jag bespara folket... så, då kom jag på badhuset! Allmänhetens bad börjar ju inte förrän klockan 16, men, jag fick en dusch i alla fall...
Det är sånt här som bara kan hända i Överkalix (säkert andra mindre orter också)! Skulle samma scenario utspelats när jag bodde i Skärholmen kan jag garantera att jag fått stinkande sätta mig i bilen medan den låsta porten till badhuset vaktats av en blodtörstig securitasvakt, som sett på mig med avsmak i blicken o frågat vilket sinnessjukhus jag rymt från!
Överkalix är ett fantastiskt ställe... synd bara att folk inte ser den sanna skönheten o det underbara i samhället!

 

Och... så de där lösa trådarna!!!

Ihhh... hoppas att Stina hittade den så småningom, maskan som rallade iväg efter att trollen slitit i hennes stickning (sånt där urlurvigt garn som är omöjligt att hantera) från varsin ände... Stumpan hade BÅDA stickorna i sina händer!

 

Jag blev inspirerad av Madde bordi Bohain... 

SVT - Din plats i historien 

Så, självklart var jag ju tvungen att pladdra... där också! =S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0