Många sköna typer...

Skrivet den 18 februari 2009 kl 18:17

Robbie Rutten är väl en figur som jag tror de flesta föräldrar med mindre barn vet vem det är... han huserar i Lazy Town på Playhouse Disney!
Det är han o några andra figurer... Stephanie - den nya flickan i stan, Superhjälten Sportacus, Borgmästaren Bastian, fröken Nyfiken o så fyra andra barn...
Det är rätt kul faktiskt... Sportacus är en friskus som bara äter nyttigt o motionerar... barnen är alla lite av original, gnidige Stingy som vill ha allt o bara vrålar: "Min,min, mitt, mitt" om allt... Ziggy är värsta godismonstret, Pixel en datanörd o så Trixie som är en lite obstinat tjej!
Det är bara Stephanie, Sportacus o Robbie R som är "riktiga" människor, de andra är "dockor" o programmet är väl lite uppfostrande, att man ska leva väl, äta nyttigt o motionera samt vara omtänksam, skötsam o snäll...

Men, det tycker ju inte Robbie Rutten (eller som han heter i original, Robbie Rotten, han gör allt för att få lata sig! Och jävlas!
Och att alla andra ska lata sig... han bor under jorden o har sitt periskop han kikar runt o mår illa när han ser Stephanie o Sportacus hoppa o skutta!


Han smider ränker, klär ut sig till olika figurer o gör ALLT för att resten av  byborna ska luras in i olika fällor, eller hamna i andra prekära situationer... Självklart kommer ju Hjälten, Sportacus o ställer allt till rätta, o när dom då upptäcker den förklädda boven så blir alla så förvånade när det visar sig att det är Robin Rutten!!! Va??? Sen finns det ju bara fyra vuxna i byn, de två andra är en gammal gubbe o en dam... Ja, vem hade det annars kunnat vara???!!! =D

Men, jag kan inte låta bli att tycka att han är rätt skön... Rutten!!!

Edvin är också rätt skön...
Han satt på toan igår, o så började han ropa: "Mammaaaaa... Maaaammaaaaaaa!!!" jag går dit o frågar om han är färdig "Det är monsterbajs!" säger han, jag försöker igen, "Har du bajsat klart?" han sitter o vrider sig allt han kan för att kika ner i toan o säger igen: "Det är monsterbajs där!" jag försöker kika o se vad han menar o frågar återigen om han är klar... o han fortsätter att tjata om monster "Vaddå monster, hur menar du?" o då börjar han likt Stewie Wonder vagga överkroppen fram o tillbaka: "Kolla, det är monsterbajs i toan, som gör så här!" och då ser jag ju vad han menar... det är nåt galet med toan, så det spolar lite grann hela tiden, inget man ser direkt... men, när det nu hamnade en lagom lätt bajskorv, med rätt form precis i den där vattenströmmen så rörde den sig, alldeles själv som en dansande kobra där i toan... o då fick jag flina lite lätt åt raraste Edvin...

Monsterpojken med monsterbajskorvarna!

Stumpan, den raraste... även hon är en skön prick!

Så fort man slår igång spisen, tar fram en stekpanna så får hon något vuxet bestämt i blicken... den där förhatliga tripp-trappstolen (som jag slagit mig halvt fördärvad på ett antal gånger) skjuts fram mot spisen med en bestämd min!
När hon sen ser att jag plockar fram margarinet får hon nåt lyriskt i blicken! Milda Margarin!
Smör är gott... Bregott är också gott... det smakar smörigt o gott!

Men, margarin är inte gott!!!

 

Ändå är hon som en igel på det... att det nästan fräser i pannan spelar ingen roll, om hon kommer åt, så slickar hon begärligt i sig margarinet!!!
Och, det gäller ju att vara värre än en bläckfisk... för minsta lilla man släpper uppmärksamheten hinner den där stumpan vara på allt! puh
Middan blev avancerad, wokade thaigrönsaker, en kyckligfilé o lite stekt potatis... ja, det räckte med EN kycklingfilé... till oss tre... det blev tom en portion över (det som inte trollen åt upp från sina tallrikar!)! Jag blir lite full i skratt... för, om vi hade haft en mun till att mätta (läs pappan) så hade det blivit fyra kycklingfiléer!! För att återanknyta till frukostsurrandet jag hade tidigare...
Jag blir bara så förundrad... o så undrar jag exakt hur urusel ämnesomsättning har jag egentligen??? Och, hur bra har pappan??? =S
Som våra ugnspannkakor... Jag gör en ugnspannkaka... o vi äter, när stora storebror också är hemma, fem personer från den... med fördelningen pappan äter halva, vi andra delar på den andra halvan!

 

Jag har lite träningsvärk i magen! =D

 

Nu ska trollen borsta tänderna o krypa ner i sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0