Puh...

En ovanligt intensiv dag!
Öppis tar kål på oss... o då har vi ändå varit två föräldrar på två barn! ;-)
Öppis idag var en behaglig upplevelse...
Fast, min blåtira börjar se ut som värsta sminkningen! Skulle jag göra båda ögonlocken likadana skulle min uppenbarelse likna Dee Snider, fast jag går mer åt lila hållet! Och, så får jag nåt lustigt skämm över mig! Som när man ser en polisbil o automatiskt känner sig skyldig! Så känns det nästan nu... Det är som om jag har ett behov av att skrika ut, det ÄR hunden som knockat mig!!! Jag har inte åkt på däng!!!
Så, undrar just hur eländigt kvinnor som blir misshandlade känner sig år ut o år in!!!

Trollen har haft kul på öppis!
En dag full med bus o lek utan nåt tjafs! Det är så kul när det går gnisselfritt! =)

Sen for vi förbi svartbyn o kollade in en begagnad transportbur... som fick följa med!
Och, den var det ju såklart att trollen skulle härja o öppna INNAN jag hunnit spola av den... så Ask gled in lite obemärkt, pinkade in reviret... o ut direkt!
Tur att inte stumpan hann göra det samma... hon var också där o härjade!

Edvin hade mest kul att leka med vagnen/bagegekärran som följde med!
Den fick vara truck o transport-trailer till både lastbilar o traktorer!!!
Och, lite morr från herrn blev det när ett blöjpaket låg ivägen o han inte kunde klämma sig förbi! Pappan tyckte att han skulle bära in blöjpaketet på toan: "Jag ääääär sååååå tröööööhööööött!!! Orkar inte, mina ben kan inte orka!!!" men, tyckte då pappan, lasta blöjpaketet på trucken o kör in det då! Svosch sa det... så låg blöjpaketet på kärran o var inkört på toaletten!!! Tänk att man kan vara sååå trött o så bli sååå pigg! ;-)


Trollen har målat med fingerfärg! Det är björnspår, det Edvin håller upp!

Nå, hela dan for...
En köttfärspaj snördes ihop o nu vet jag varför pajdegen ska vila minst en halvtimme!!!
Det var sovande troll i bilen, o lunchtiden passerad med råge, så inte fasen fanns tid för en halvtimme i kyl inte! Nä, in i ugnen direkt med kanterna uppstagade med aluminiumfolie för att förgrädda i tio minuter!
Det blev en enda degsörja i mitten...

Tröck ut kanterna igen, smackade dit köttfärs, riven ost o äggstanning, skjuts in i ugnen!

Det bara rann fett från pajen!!!
Rakt genom formen med avtagbara kanter... så nu är hela ugnsbotten täckt av ett lager fett, sen ett lager grönsåpa o i morron får jag INTE glömma att skura ugnen!!!
För annars blir det katastrof nästa gång jag ska göra nåt i ugnen!

Efter pajen, som faktiskt smakade riktigt gott, var det bara att snöra ihop tårtan, Edvins namnsdagtårta!
Mormor kom förbi en sväng... o Anna kom också för en tårtbit! Så vi har haft ett lite namnsdagskalas så här mitti allt! =)
Näpp... nu ska jag vara lite social med pappan...innan hela dan är över!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Jag glömde ju att tacka för tårtan! Så... tack, tack, den var jättegod :)

2009-03-11 @ 22:40:19
Postat av: Petra

Så skönt att höra, läsa, att jag inte är ensam om att bli slutkörd av öppis...det blir jag varje gång.. ja, vi blir det eg alla tre. Det brukar vara tämligen lugna kvällar här hemma = UNDERBART. Men det är himla trevligt, inte bara för kidsen, utan även för oss icke-arbetande, hemmaskrotande mödrar :-)

Men jag visste ju inte att Edvin hade namnsdag, attans. Bra att ni firar, det brukar vi oxå göra- man ska ju ta alla tillfällen i akt...

Lät smaskigt med paj, nu har jag lärt mig att aldrig hoppa över kyltiden :-)



Och du, kom ihåg imorgon att måla ögonskugga på BÅDA ögonen.

Kram

2009-03-11 @ 23:30:54
URL: http://villanoystu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0