Så klart...

Skrivet den 15 februari 2009 kl 00:07

 

det bidrag jag egentligen gillade mest... det susade iväg till ingenstans!

Men så brukar det vara...

Ett axplock av mina favoriter, svenska som utländska hittas alla ganska långt nere i tabellerna... eller, vad sägs om "Mama, Take Me Home" med Rednex - "Visst finns mirakel" med Suzzie Tapper - "Se på mig" med Jan Johansen - "What Difference Does It Make?" med The Poets - "Twist of Love" med Sidsel Ben Semmane - "Wolves of the Sea" med Pirates of the Sea osv osv osv...

Nån som minns nån av låtarna? HAHA!

Men, jag vet ju om det... mina favoriter går aldrig vidare!

Som Cookies n beans! 

Jag gillade verkligen deras röster... o suget i låten!

Men, hittills... så tycker jag i alla fall absolut bäst om Måns Zelmerlöv, där har vi en låt som jag kommer ihåg text o melodi, fortfarande!!!

Och en sak är då säker... var o en av kvällens låtar var ensammen bättre än alla åtta tillsammans förra lördan!!!

Och ikväll skulle vilja hänga med på ett hörn i kvällens efterfest...

Bara för att se vad som händer! ;-) När hårdrockarna i HEAT shejkar loss med MÅNS dansbrudar!

Näst sista surret om melodifestivalen...

Visst var dom väl sköna, Lili o Sussie!!! 

Sista...

Stumpan tog en leksak o höll mot munnen, likt en mikrofon... när hårdrockarna sparkade med benen så gjorde hon detsamma!!! 

Här har vi DITTO DIAMOND! Melodifestival 2024 vinner hon allt!

Nu har hon slockat... hon var seg!

Så är det alltid när hon slocknar i bilen eftersom klockan alltid hinner traska iväg när vi åker från Kypas! Men, hon är ju i regel på gott humör o sover länge nästa morron, så... vad gör väl det!

Nu ska jag borsta tänderna... o gå upp i det kalla sovrummet, dra på mig raggsockor o ensam krypa ner i den kyliga sängen...

Pappan ratade melodifestivalen!

Tänk va... har ratade en myskväll i soffan, så här alla hjärtans dag, med mig o melodifestivalen o for till Hällan för en bastu o öl! Kan nån fatta?!? ;-)

Äh... lite mer melodifestival!

Lite kul med Finlands uttagningar o bidrag... 

Sångaren i Hurriganes, Remu, var med!

Han vann inte, jag har inte hört låten men blir onekligen nyfiken på "Planeetta" tydligen ett direkt plagiat av Roger Pontare och "Vindarna viskar mitt namn"! 

Dom som kommer att representera Finland i år heter Waldo's People men, jag tror inte låten "Lose control" är lika bra som min favorit med dem...

 

You tube http://www.youtube.com/watch?v=IaDEDYnoiio 

 

En direkthälsning till slavdrivarna på spinningen... 

HÄR har ni en spinniglåt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0