Sablar så klockan sprang iväg...

Skrivet den 16 februari 2009 kl 01:56

Men, då har vi slösovit i soffan medan tv:n rullat på, jag somnade dessutom efter sagostunden med trollen...  så, därför denna sena pladdertid! =D

 

Denna katt...
Jag förundras mer o mer för varje dag...

 

Det är ju faktiskt en KATT jag har haft i sex år!!!
Under allt testosteron som ångat inom honom bodde det en helt normal katt!

En katt som äter mat!

Som äter ALL sorts mat (och som det snart kommer sväras haranger över för att han stjäl mat, all slags mat, även sån som tänkt skall ätas av oss människor)! En katt som BUSAR... leker... en katt som tom busar med hundrarna, eller Ask... Senna är lite för brutalklumpig för att kunna leka med en katt... En KATT som sitter på bordet o tittar ut... o alldeles nyss, en KATT som kröp in i en liten kartong som står i bokhyllan här bredvid mig!!!

 

Alltstå... normala katter tycker om att klättra upp på platser där dom har utsikt över omgivningen... därför finns det klösträd som har flera våningar, ända upp till taket, med mycket jox för en katt att busa o leka med... Armani har aldrig haft ett "träd" där den högre våningen varit mer än en lite drygt en meter... o då har han aldrig suttit där utan max, på sin höjd på 62 centimetersnivån!!!

Och, det lilla huset (en fyrkantig, plyschklädd låda) längst ner har han väl aldrig ens tänkt tanken att krypa in i... men, efter att ha sett honom nu ikväll krypa ner i kartongen i bokhyllan så tror jag ta mig sjutton att han skulle krypa in där också!!!
Tänk vad avsaknaden av två små kulor kan göra skillnad... så otroligt stor skillnad!



För den "katt" jag hittills haft har varit en dryg, överlägset högre stående varelse som överhuvudtaget inte befattat sig med såna lägre stående varelser som oss människor eller ve o fasa, hundarna!!

 

Nä... han har för sitt höga nöjes skull endast betraktat oss o våra förehavanden... speciellt mina trevande försök att få honom att ÄTA annat än mainecoon-foder från Royal Canin o eventuellt slicka i sig såsen från Whiskaspåsarna... För jag HAR verkligen försökt med allt möjligt som normala katter slukar, köttfärs, räkor, skinka, rått kött mm mm mm!

Nä nä.. han har nosat, sen gett mig en blick drypande av avsmak "Ska JAG äta... det där???" sen har han högaktingsfullt gett mig svansen o stegat iväg!

 

Det HAR hänt att han i förbifarten slängt ut en tass med två klor ute om en hundsvans viftande råkat gå förbi honom om han legat på en stol... antagaligen nån nedärvd kattreflex, för det har väl aldrig blivit nå mer bus än så, men NU... vilka rallyn Ask o han har numera upp o ner för trappan till vindan! Det dånar i hela huset.. man kan tro att det är en elefanthjord som springer upp o ner!
Och... matintaget...

Ja, jag vet att jag surrat om det förr... men, jag är förstummad...
Han ÄTER!!!


Och det bästa av allt... han tycker om MJAU torrfoder!!!

Så trots att nu MCO-fodret ska vara såååå fantastiskt bra... så, ursäkta mig om jag bara ser fördelar med MJAU:
Det finns här i kommunen, man behöver inte åka till Luleå, Kalix, Haparanda, Övertorneå för att köpa en säck...
Det är helsvenskt!!! Inte tillverkad på tvivelaktigt sätt i tyskland, eller frankrike eller holland... o att då en fyra kilos påse på Konsum kostar 88:- istället för RC 31 om 4 kg som kostar 399:90 ehhh, jag klagar inte!!! ;-)

Satan så bortskämd han har varit, kattkräket!

Sen kan man ju undra hur stor påverkan foder har...
Ask är helt o hållet uppfödd på Royal Canins Medium valpfoder, under hela första året (med tanke på att bra foder minskar risken för höftledsfel enligt alla proffs) allt annat är gjort enligt konstens alla regler... och, ja... skit blev det med det!

 

Nå ja... nu ska jag borsta tänderna o krypa ner i en varm o go säng, pappan har gått o kragat för en timme sen... 

Natti natt, eller det kanske är God Morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0