Snälla, rara o lugna...

var samtliga minderåriga.... både två men speciellt fyrbenta här i huset igår kväll!

Hundarna kunde inte snabbt nog få sin mat... det hann ju dessutom dra ut på tiden en bra stund över deras normala kvällsmatstid!

Det blev en heldag...

Pappan kom från jobbet, vi gjorde oss klar o strax före elva var vi på väg, hela högen... mot Kypas o Vitträsk!
Jag hoppade av när vi passerade med bilen stället där man kör upp till själva Vitträsket, o där snörde jag skidorna på mig o selarna på två fullkomliga puckon som var så garn så en hjord vilda mustanger verkade slöa! De har ju full koll på när man tar på sig uteaktivitets-kläder... o dom har inte fått följa med en enda gång på drygt en vecka!
Så, det var två mycket ivriga hundar!
Fullt ös... absolut full fart hela vägen, 2,5km i uppförsbacke, fram till Vitträsk... mina armar fick staka rejält o det känns i musklerna idag!

Sen har dom ju varit lösa o ute på egna äventyr, två lite längre svängar... konstant bus o lek medans vi var ute och så sist men inte minst, springa hela vägen tillbaka till Kypas! Då blev det inte mycket drag... Senna agerade ankare! Ask drog som vanligt, järnet framåt!
Det syns på bilden! Standard... så var det med Zack o Baloo också... Baloo sprang, drog framåt i fullt ös utan att stanna! Zack... han joggade lite lätt bredvid, med precis lagom slackt koppel så att Baloo fick dra hela lasset... Senna gör precis samma... fast han är lite fegare så när det börjar gå lite för fort (nedförsbackar) så hejdar han sig o lägger sig som en bromskloss bakom oss istället!

Igår var det nog bra... för, det är en ganska bra backe...
Jag var tvungen att kasta mig för att få stopp när vi höll på köra ikapp två skotrar!!
Hade varit snyggt det... krascha in i ett skoterekipage bakifrån med skidor o hundar!!!

Och hela långa, kurviga backen ner stod jag utan att falla en enda gång! =D
När vi kom ut på kypasträsket så slog vädret dramtiskt om, från strålande sol till helvitt! Helt igenmulet o snön kom på tvären... ett tag trodde jag att jag befann mig i fjällen!!!
Med sånt dramatiskt väderomslag!
Jag såg ingenting... o var nästan orolig att köra vilse där på isen! Men, då kom pappan med skotern så jag kopplade fast mina linor i skotern i stället o tolkade vägen över isen!

Vädret innan var betydligt bättre än vad rapporterna hotade med!


Man kan ha det sämre... Stumpan sköter pimplandet - mamman solar!!!

Så en heldag med snö, is, pimpelfiske, grilla korv osv!
Ja... man kan verkligen ha det sämre!

Hundarna sprang runt bland alla korvgrillare o bullätare o gjorde sig ynkliga!
Antagligen lyckades deras våta cockerspanielblickar o utsvultna uppsyn charma för dom fick sig smakbitar både här o där! =)

Enligt inte så veteskapligt korrekta tester så visade det sig att SENNA gillade korvmackan o ASK gillade ÖLBURKEN bäst!
Hur händerna än förflyttades så höll respektive hund sin blick stint på antingen öl eller korv! - - ->
Om nån av dom fick smaka från ölburken... det vet jag inte! ;-)




En härlig dag i vårsolens sken!

Och... som sagt...
Lugnet var bedövande på kvällen när vi snörde oss i soffan...
Hundarna gjorde inte mycket väsen av sig efter sin rejäla kvällsportion mat, sen låg dom!
Trollen slockande ju redan i bilen...
o vi snörde oss o såg Robinson!
Ska bli lite kul att se o följa... jag har aldrig sett Robinson, nåt ströprogram här eller där, men inte alls så jag har följt med i alla pakter o intriger! Men, nu ska jag försöka i alla fall... det började ju rätt intressant med romans, utröstad "alfahane" som blev för mäktig i sin tvåsamhet o så i en ganska brutal miljö för gnällspikar!
För, det såg definitivt inte ut så trevligt där i sumpmarkerna... inte alls som jag föreställer mig Robinson - vit sand o vajande palmer!

Men den där Arjeplogskan var lite för mycket va?
Snacka om överambitiös survivor... Det kändes lite för mycket o lite påklistrat eller falskt...
Men, det kanske är hon som står där ensam till slut som vinnare... hon som vågar hugga ihjäl en orm o käka upp för att överleva...

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vilken underbar dag ni hade igår!!!

Det är skönt att barnen är så pass stora i år att de uppskattar skoterkörning och korvgrillning.

Ska iväg på skidtur mot "bruket" under eftermiddagen med två oaktiverade hundar...

//Linda

2009-03-22 @ 11:19:09
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0