Tredagars...

...helgen är över!
Nu kom han, herrn... inglidandes med privatchaufför (farmor) på gården...
Där står vi, den kvarvarande spillran av familjen, hela högen o trycker näsorna mot fönstret, lyckliga över att se vår älskade monsterpojke som sovit borta TRE nätter i rad (rekord) - vi vinkar o hojtar för fullt...

Vad gör han...
Först o främst inspekterar han spåren som den nya sopbilen lämnat efter sig i snön, sen grabbar han tag i en snöskyffel o sätter igång att jobba! Lycklig över att han har hela gården full med snö så han får skotta! Utan att ens fundera på att skänka oss, monsterpojketrånande här inne en tanke!


"Så där ja... Snart är mormors bil körklar!"

Och efter att ha skottat (nästan) hela gården plockade han fram piassavakvasten o sopade fram mormors översnöade bil!
"JAG JOBBAR!!!
"

Tom Stumpan plockade sig en snösläde o satte igång att skotta!
Och, se vilken sinnesjuk skillnad mellan kamerorna!
Edvinbilderna är knäppta med den upptuggade usb-sladdens kamera o stumpa-bilderna är knäppta med Mju-kameran... blä!

Och snacka om skillnad i väder...
Nu är det så grådassigt o mulet så det inte är klokt... o härom dan strålade solen från en så klarblå himmel!

Om man är född 1969 så fyller man ju 40 år i år...
Jag är inte ensam om det...
Bengt-Urban Fransson fyller väl i morron?
Nå, han har en blogg, o där har han sin önskelista!
Kanske nåt att härma! ;-)

Få se...
Jag önskar mig: En ny TV (ja, en dvd, video, tv-spel mm, ett multimedia-kit när jag lik är igång o önskar!), en dammsugare, en Camarque-häst med tillbehör, husreparationer (här spelar det ingen roll vad, ALLT behövs!), ett par datorer (en laptop o en stationär - så får trollen ärva den här gamla härken!), nya kläder (när nu GI o spinningen omformat min kroppshydda en del!), jaktprylar o jaktkläder, en ny bretonhane som har fria höfter o helst barnbarn till Baloo osv... =D
Jag kan fortsätta o fylla i listan eftersom... det är ju ett tag kvar!
Men, frågan är... får jag publicera den på NSD??? (den var i papperstidningen också!)

Hahaha...
Obeservera...
Raderna ovan, en så där tio-femton stycken, skall läsas med en stor portion ironi!
Och... det enda jag önskar mig till födelsedag har jag redan fått!!!!
Wait and see! ;-)

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

3 nätter!!! Gud va duktig Edvin är:) I sommar är jag ledig 4 veckor i juli, lovar att det hinner bli kidnappning av både Edvin och Edith under den tiden:D

2009-03-30 @ 11:20:03
Postat av: Greta

Ska du plåga livet ur oss vi dör ju av nyfikenhet hihi men det är väl det du vill haha =D

2009-03-30 @ 15:39:43
Postat av: Catherine

Haha!!!

;-)

2009-03-30 @ 16:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0