Vaken....

Nattradion gillar jag att lyssna på...
Förr i tiden, utan troll, ringde jag titt som tätt o var med i tävlingar o sånt...
Jag har lugnat ner mig numera... =S
Är ju tvungen att sova på nätterna....
Men ibland kan jag liksom inte hejda mig!
Min linslus som söker bekräftelse bara vill vara med överallt...

Eller som jag ser det!
Alla såna där tävlingar o grejer är som direkt utformade o skapade till mig!

Som tex "Nattfrossa"
Lyssnarna får önska tre låtar som ska ha ett samband, en röd tråd!

Vaken med P3&P4 - nattfrossa


Del 2: ... 28:07 / 57:02

Jag fick höra mina tre spinninglåtar!

Så här skrev jag...



Det var ju som gjort för mig!!!   =D

Pappan har åkt för sista arbetspasset denna vecka...
Edvin dumpades i Kypas igår!
Så, det städade vardagsrummet har varit städat i över ett dygn! (antagligen har farmors vardagsrum förvandlats till ett åkeri) o jag o stumpan har en heldag för oss själva!

Tänk hur lustigt det är...
Igår var jag ärligt talat spyless på dem... ungar stod mig upp i halsen, hundar också!
Allt dom gjorde gav ett irriterande kli i kroppen... Så, dom tog sig en sväng till Kypas utan mig o idag har det där PMS-monstret gått o gömt sig inne sitt hormon-bo för den här gången! Och när jag väl fick stumpan i min närhet igen så hade jag hunnit börja längtan infernaliskt efter henne!

Varför ska vi kvinnor drabbas av även det utöver allt annat vi måste stå ut med...
Antagligen för att vi orkar o klarar av det o om det varit karlar som drabbats av PMS-besvär hade väl mordstatistiken ökat drastiskt ett par dagar i månaden...

Det hänger väl ihop med evolution, genetik o biologi!

Men, lustigt att inte det forskas mer o att det inga bra läkemedel hittas för de där hormonellt betingade vredeskänslorna! För det är verkligen MORR i kubik!
Och, även om det är "kärringarna" som är på dåligt humör så är det ju "gubbarna" som får sig skopor när vreden kokar över! ;-) Och, sånt brukar ju forskas bort snabbt... om det drabbar karlar, alltså!

Nä...
Nu börjar melodikrysset snart, en kopp kaffe till o så pennan i högsta hugget...

Kommentarer
Postat av: Lillan

Men så underbart att läsa! Om du visste vad skoj att läsa sånt här - att vi Maxpulsare är med och inspirerar människor. Men om det inte vore för er tappra spinnare så hade det inte funnits något MaxPuls.

Jag ryser på kroppen när jag läser din beskrivning av spinningpasset. Härligt härligt.

Fortsatt trevlig helg och en stor kram till Salz

2009-03-07 @ 19:39:09
Postat av: Catherine

Men det är ju ändå ni som ska ha största tacken!

För jag kan tänka mig att det tar en hel del privat tid i anspråk... säkert får ni en hel del gnäll också!

Toppenjobbat från er alla!

Kram!

2009-03-07 @ 19:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0