Vaknade av doften...

av nygräddad tårtbotten!
Nja, inte riktigt... men, jag vaknade medan pappan o trollen var i full
färd med att vispa ihop en tårtbotten, o jag kan lova... det är ett äventyr!
Ett äventyr utan dess like att ha två rara hjälpredor i köket!
Stumpan hon hinner, hon är så ofattbart snabb o hinner överallt!

Sen skulle två troll dela på en vispbytta med sockerkakssmet!!! =D
Slutade med att surditto inte riktigt fick smaka i samma frekvens som hon hade tänkt sig av storebror som var den som höll i byttan... så hon klappade till honom med slickepotten (som hon inte rengjort helt o hållet!)!
Edvins hela pyjamas blev nedsmetad o när stumpan för andra gången klappade till honom så åkte hon ner på golvet! DET var ju inte populärt... =S

Nå lugnet spred sig så småningom igen, jag tror det blir en god tårta!
Varför tårta???


Edvin har namnsdag i morron! =D

Småtrollen vaknade alldeles förtidigt igår, så när det var dags för öppis så gick jag o stumpan upp o la oss, pappan o Edvin åkte själva! Efter öppis hade det åkt o handla en sväng... Till saken hör att Edvin har en så fin Fristads-jacka, signalgul! Men med Edvins klädtycke just nu är det NEJ, BLÄ o USCH med nya kläder... som fuskpolon, första gången han hade på den skrek han o slet febrilt i kragen, nästa gång: "Den här är BRA, den har postbärarn kommit med!"
Nå, vinteroverallen i stlk 104 har varit nog så liten men att använda den som är 110, NÄ! Tills man våldar på den, tvingar ut honom o nästa gång.... "JA, det där är en BRA overall!" hittills i år har den där jacka var "Nä!" men igår, när de bara skulle åka bil till öppis så efter inte så lång övertalning gick han med på att ta på sig den där jackan!

Efter öppis åkte de o handlade... när dom sitter i bilen säger Edvin: "Dom där damerna såg att vi kör en Suzuki!" när dom körde förbi två kvinnor med spark! ;-) Sen hade han också sett en karl utanför bolaget som hade en likadan signalfärgad jacka som han själv... då började redovisningen: "Han kör grävmaskin, timmerbil, traktor, lastbil bla, bla, bla!!" och på ICA hade den där mannen också kommit in, Edvin högt o ljudligt: "Titta pappa, där! Där är den där gubben! Följ efter honom!" pappan fick avstyrt det hela, han slapp följa efter okända män på ICA! Dom gick till tuggummihyllan istället!!

Men, det tar på krafterna... att vara en heldag på "stan"!!!
Tur att det var pappan som körde Suzukin...
För, den där chaffisen - - - >
Njä, han får nog hålla sig till kundvagnsbilarna ett tag till...

Själv låg jag o sov!
Stumpan o jag snarkade i nästan tre timmar!
Och då var det bara att fixa käk, äta o skynda iväg till spinningen!

Nu börjar jag känna mig lite halvrutinerad! =D
Igår la jag på rätt ordentligt med motstånd... det känns i rövmusklerna idag!
Hähä... jag kommer att få rövmuskler av stål!
Men det är fantastiskt härligt... men, jag missade ju i söndags att ringa o boka ny tid för nästa vecka... så, när jag ringde igår på dan så fanns ju inga tider kvar!!! Får stå som reserv... säkert blir det ingen spinning den veckan! morr Jag undrar om jag överlever... ;-) en vecka utan spinning? Jag som börjar känna behov av två pass i veckan!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Men Ditton då... måste vi leta reda på en pyjamas med hästmotiv eller liknande åt dig???

2009-03-10 @ 12:34:58
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-10 @ 12:40:39
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Catherine

hehe...

Hon är ju störtskön!

Coolaste bruden med POWER o eldflames på magen! Lite otroligt, det är inte många månader sen Edvin hade den!!! Dom växer som ogräs, bägge två!

2009-03-10 @ 12:47:49
Postat av: Lillan

Du kommer säkert att få en spinningtid. Det kommer alltid avbokningar. Hade du nu haft en mobil hade jag sagt att du skulle ställa in den på återkommande alarm söndagar kl 17.30 ;o)

Det är många som har det sägs det =)

Jag gillade att hon hade eldflejms på pyjamasen - cool brutta!

2009-03-10 @ 14:46:40
Postat av: Faster Anna

okej då... hon är väl cool då ;)

2009-03-10 @ 18:46:25
Postat av: Catherine

fast... frågar du stumpan själv vill hon nog helst ha en häst på pyjamasen!!! ;-)

2009-03-10 @ 19:11:17
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0