Ett L mer eller mindre...

kan göra stooooor skillnad!
=D
ett L

Men... stoppa dit ett L till...
DÅ blir det nåt helt annat!

 

Det blev att garngarv utav dess like när jag satte igång att googla med pappan bredvid... först kikade vi på Kattilakoski... inga som helst problem att stava till det... men sen kom ju det där stället... Pappan var dit förra midsommar med jobbet o käkade, vi skulle se hur det såg ut i jämförelse! Jag sökte med två L först! Kukkolaforsen!
Undrar vad det betyder på finska?

Vi haft eldpremiär i "Sunes stuga"!
Jag är så förundrad över hur denna stumpa kan äta! Jag åt TVÅ korvskivor... hon säkert fyra o en bit äppeltoscakaka med glass till efterrätt! Hon bara tryckte i sig...
Men, det kommer ju ut också... Mormor var nästan chockad igår, över den kopiösa mängden det kan komma ur en sån söt o rar liten flicka! ;-)

Pappan o Stumpan tog en handlings-sväng till Bränna, vi ska äta surströmming!
Stugpremiär två på samma dag... Bengan o kattkräket kommer inte så bra överens... eller Bengans luftvägar i alla fall... eller bägge två, nå i stugan finns inga katthår!
Mormor var också sugen på en surfisk... så det blir en liten "skiva"! =D

Sen vill jag ha lite jord också... har grävt upp jordgubbsplantorna, fyllt på med all tänkbar jord jag hittade så nu är "landet" jäms med gräsmattan... några säckar till plus lite koskit... då jäklar ska väl gubbarna trivas! Så trollen får äta "GOPPAR"!

Edvin o jag ska gå ut o duka strax, men han blev såååå trött när pappan o Edith for, han fick inte följa! Det tog en lång stunds resonerande innan han godtog att ibland får man inte följa... Han har ju fått vara o handla med pappa många, många gånger... Edith har aldrig fått följa med själv! Så, nu var det bara att gilla läget! Min tanke med det hela var att stumpan skulle somna en stund i bilen... hon behöver det! Och den där trötta herrn, han orkade i alla fall äta några godisar i soffan när han vilade en stund till Barnkanalen!
Ja ja ja... regelrätt muta!!! Jag erkänner!!!
Men, ibland orkar man inte vara så himla pedagogisk o göra allt rätt... ;-)

Det ÄR gott... Falukorv!

Lite kul...
Radions trafikvarning:
"Här kommer en viltvarning, på E4:an vid Töre varnar vi för vilt, minst några stycken renar upphåller sig på vägen!" (kan man säga så?) Jag småfnissade lite...

Nä... Nu ska jag gå o göra nytta...

Kommentarer
Postat av: AnnBritt

Har Edvin sett grävskopan uppe vid Olssons då ? Den är ännu igång ! Fast nu har vi vatten... tack och lov. Jag hade tänkt putsa lite fönster idag, men jag får väl göra det imorgon istället.

2009-05-12 @ 18:15:44
URL: http://bibbistickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0