Här! Lyssna...

Det hörs inte... ljudet!

Dagens väder hade varit perfekt till mina tre blöta maskiner som hängde på tork här tidigare... men, till troll o mig var det mindre perfekt! Det har varit friska vindar mest hela dan, strålande sol men blåsigt, så vi har tjorvat på inne...

Vi tog oss en rejälare röjning av "Edvins rum" som jag så innerligt längtar ska bli vårt vardagsrum igen! Vi (läs mamman, hade det verkligen varit vi hade det inte hänt nåt!) har rensat ut trasiga leksaker! Jag var o plockade in gömmorna från garaget... det som jag i sinnet rafsat ned i säckar, när trollen varit motsträviga städhjälpare, vilket jag sen "kastat" (dammsugarn har han ju klurat ut att den inte är nåt hot längre)!
Det var två saliga små barn som rev o slet i alla "nygamla" leksaker!
Så jag har fått sortera rätt obemärkt... ;-)
Deras koncentration har varit långt borta från mig! =D

Nå, det blev några kassar skrot!
Och, det som är kvar är helt o uppsorterat på "var sak har sin plats"!
(Lego, trätåg o "brandstations-lego" uppsorterat o inlåst i träkistan!)

Sen knäskurade jag golvet...
Fy sablar så skitigt golvet var... sanslöst!
Eller... egentligen inte... för, det torkas ju mycket, mycket sällan...
ett trägolv vars lackerade yta totalt nötts bort! Gissa vad som händer när man slafsar ned en blöt golvmopp?! Hahaha... jaja men...slurp säger det så är vattnet från moppen borta, däremot har golvet blivit sjutton nyanser mörkare... o ganska mycket våtare!
Men, snart... hoppas jag... blir det klickgolv där också! =D

Trollen har hållit igång hela dan...
Lunchen slurpade de i sig med god aptit... så vid middagstid var det inte lika utsvultna vargar som det brukar! Edvin började bli trött... o grinig... så det blev katastrof när han skulle äta: "Men, MAAAAMAAAAA... Jag är inte hungrig!" vrålgrinade han... Stumpan tog några tuggor... drack lite mjölk, nånstans där nämnde jag glass till efterrätt... Herrn tog sin tallrik till tv:n men... då kom ju Edith o förstörde: "GÅÅÅÅÅ! Gå härifrån, Edith!" blev nästa vrål... sen blev det blandad vrålkompott... till sist stod han o hoppade i hallen o vrålade omvartannat: "Jag är inte hungrig, jag vill inte ha välling, jag har ätit några tuggor!" samtidigt försökte jag att ta reda på vad exakt gapandet berodde på, hade inte koll på det...  

Det visade sig att det var den där glassen...
Man får ju ingen efterätt om man inte ätit maten!
Nå, om man nu inte orkar äta mat... o ändå druckit sin mjölk o tagit nååågra tuggor så kan man få en glass ändå! "Men, inte om man gapar så där!!!" muttrade jag till honom...
Vi har försökt få honom att sluta gnällgapa om precis allt, o det har blivit betydligt bättre... utom när han är trött o hungrig då...

Då klack det till hos herrn... När en glad stumpa gick till frysen o sprudlande sa: "Gass!" då, trillade femkronan ner... "Men, lyssna mamma... Här!" sa han o höll ut örat "Det hörs inte! Ljudet!!" var ju tvungen att fråga vilket ljud han menade... o det var som jag med ett stort leende förstod... gnället var borta! =D
Tänk vilket fantastiskt undermedel Knattepinnar kan vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0