Ja, det händer ju annat...

...också!
Inte bara frustande ilska över morrontidningen!

Öppis idag...
Kul! Det är ett tag sen vi varit på öppis sist, så det blev full fart!

Spinningen igår höll på ta musten ur mig!
Jag fixade inte "trean" helt... var tvungen att sätta mig flera gånger o "vila"!!!
Har inte hänt sen andra passet! (femton gånger sen)
Jag var så radarstyrd efteråt att jag glömde både fleecejackan o vattenflaskan!

Nå, det kan ju ha att göra med fem dagars räfsande o vedklyvning från morron till kväll... så även hela dan igår! Och, så hade jag ju ganska ordentligt tungt på motståndet dan innan!!! Och, kämpade som ett djur... jag tog slut!
Idag känner jag mig lite matt...
Så, det är vila som gäller! =D

Och. så himla skönt att det faktiskt är grådassigt o ruggigt väder!
Då kan man ta det lugnt inne utan att ha dåligt samvete eller längta ut! =)

Vi kan använda biblioteksgrejjerna!
Jag rymde ett bra tag tidigare igår, skulle hinna köpa kattsand före spinningen... men, hade ändå 50 minuter tillgodo så jag gick upp på bibblan! Hittade videofilmer att hyra för en tia styck (i tre dar)! Så, en jaktfilm från Kanada o "Låt den rätte komma in" den är ju inspelad här uppåt o Bengan har ju fixat cateringen! Alltid så kul att se filmerna som spelats in här uppe! Alltid nåt känt fejs man får se!

Och så hittade jag några sångböcker med tillhörande cd-skiva!
Så, nu kan jag träna in sångerna så jag också kan vara med o sjunga på öppis!
Jag är så urusel på allt vad barnsånger o ramsor är... skäms nästan!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hejsan, måste tacka och buga för de fina hoya- skotten som du lämnat åt mej. Blev rejält överaskad när jag kom till kassan på morron och hitta en röd burk med brev till mej.

Tusen tack, dom är redan planterade och ska stå i fönstret vid datorn så att jag ser dom varje dag..

Tack

2009-05-06 @ 17:51:15
Postat av: Anonym

Det slog mig precis att jag vill hem och fiska! Men hur ska jag klara mig i 4 hela veckor Men nåja tiden går fort och isen har ju knappast hunnit iväg ännu så det är ju ingen brådska:) Är förresten lite avis över ditt slit med ved, jag vill också göra sånt!!:)

pussgo

2009-05-06 @ 18:49:06
Postat av: Madde Fornelid

Hej Cattie, på tal om filmer som spelats in här. Jag och några andra från en3 var med som statister i filmen "Järngänget", som spelades in för några år sedan här i Ökx med omnejd. Vi tillbringade hela dagen i Lansjärv (Sanningslandet), och Bengan fixade maten då också. Det gjorde flera omtagningar och vi frös rejält alla som satt på flotten vid vattnet, föreställandes; "kommunfolk". I filmen syns, efter flera timmars arbete, min brunröda hårkalufs fladdra förbi. Men det var roligt å få vara med.(såg att du var med i TV för någon vecka sedan) Kramar, från Madde på Boheden.

2009-05-07 @ 06:23:59
Postat av: Catherine

Birgitta: Det var så lite så! Kul att du blev glad! =)

? (antar Emma): Det äääär skönt att klyva ved! Men, fiskarna lär ju vara svårflörtade i högvattnet! Vi har vatten långt upp på ängen här nere!

Madde: Ja, tänk att det ska ta så vansinnigt lång tid att spela in en liten statistroll som syns i någon ynka sekund!!! Otroligt... o inte konstigt att det blir dyrt att göra film! Men, kul!



Kram till alla!

2009-05-07 @ 13:41:03
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Faster Emma

Jadå, det var jag:)Jag missa att namnet försvann!:)

2009-05-07 @ 19:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0