Sand... sand... sand... o så lite jord!

Och, det väger... tungt!

Jag ser det framför mig... en sval o skuggig plats... där jag kan ligga i hammocken, vinden susar i björklöven, fåglarna kvittrar... jag tar en zipp då o då ur glaset med smarrigt sval alkoholhaltig dryck... boken jag läser är spännande!
(myggen irriterar, ungarna skriker o bråkar, vinden bläddrar sidorna alltför fort, jag spiller ur glaset när jag ska suga i mig från sugröret, det regnar)

Två lass... TVÅ!!!

Jag började så glatt...
Ett rejält spadtag, rensa bort rötter o jox, sen såg jag på skottkärran o suckade, det blev fyrhjulingssläp istället! Knappt halvfulla... jag tappade räkningen nånstans efter den stadiga lunchen, en gigantisk portion stuvade makaroner o stekt fläsk - behövdes synnerligen!
Jag gissar att jag kört tio lass! Och... det går dit minst lika mycket till... pappan uppskattade allt till en traktorskopa! EN traktorskopa...
Det känns som om jag skottat minst femton kubik!

Jag kom in i "flowet", spade efter spade... lass efter lass...
Så småningom blir det nog bra! =)
Men, jag satt där o önskade ett vattenläckage i kommunledningarna nånstans väldigt nära! ;-) Åhhh så underbart det hade varit om det kommit nerlarvande en sån här:
- - ->

För hela, långa dan har jag grävt, grävt o grävt...
Och skottat, skottat o skottat!
Och det märks knappt!

Trollens nya sandlåda! =D

Och hur sjukt som helst... spinningen funkade!
Trodde aldrig att jag skulle ha ork o kraft till ett spinningpass...

Mormor kom o var barnvakt till stumpan, Edvin skulle få följa med! Frida o Fanny var också med o kunde hålla koll på herrn... som bland det första han lyckades med var att bängla i pedalerna på en cykel o klämma eller riva sig i ett finger! Så det blev grin o tandagnissel ett tag... sen gick dom upp till bibblan en sväng!

Edvin kommer nog aldrig nånsing mer sätta sin fot i en spinninglokal igen!
Aldrig... han var så sur o grinig... eller mer förolämpad vill jag kalla det... förnärmad såg han ut! Man fick inte titta på fingret som han lindat med en bit toapapper... efter spinningpasset for vi en sväng till vårdcentralen där Anders faster ligger, svårt sjuk... Sköterskan var så rar o hämtade plåster o klistermärken till herrn som bara snörpte på munnen!
Nä, det blev verkligen fel, helt fel! Lilla hjärtat...

Kommentarer
Postat av: Lillan

Är djupt imponerad över ditt skottande! Tro mig jag vet hur jobbigt det kan vara att skotta jord/sand/sten.

Är också djupt imponerad över pappan i huset. Du skulle sett vilka horn i pannan och djävlar anamma som visade sig igår under spinningen ;-)

En gång kvar bara!

2009-05-19 @ 09:48:28
Postat av: Catherine

Ja! Jag tror jag kan ana de där hornen... och även han hade varit igång hela dan!

Att slåss med de där "vedstubbarna" som är så tjocka att inte motorsågen går igenom kräver en envis pappa med tonvis av djävlar anamma!

Ska knäppa kort på eländena... som han klyver o hanterar för hand! (funkar inte i klyven)

Tänk vad fort tiden går! Redan slut... =(

2009-05-19 @ 16:33:20
Postat av: Greta

Inte för inte han alltid har kallats för huggaren:)

Ha de gott i vacker vädret

2009-05-19 @ 17:16:30
Postat av: Lillan - igen

Hm...jag har en grej jag måste kolla med dig...men jag tar det när vi träffas nästa gång. Natti natti

2009-05-19 @ 23:19:58
Postat av: Catherine

hmm... o då blev jag ju såååå nyfiken! =D

2009-05-20 @ 10:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0