Sjösjuk!

Jag måste vara den enda personen i världshistorien som blir sjösjuk av att åka färja i fem minuter på en insjö!? Eller... ska man kalla Djupträsket vik kanske?

Trollen har tjatat om Kypas så vi rallade iväg en sväng... kom i rätt god till färjestället så jag plockade fram min medhavda tidning o löste lite sudoku... när vi väl fick köra ombord på färjan kom en karl o delade ut enkätundersökning, en till pappan o en till mig!
Som belöning fick vi en näve Rollo-kola! =D

Så, jag förflyttade blicken från siffrornas värld till frågorna o började läsa... flinade lite över frågan där man skulle specifiera vilken typ av resa man var på - och arbetsresa var det ju inte så närmaste alternativet var "Nöjesresa under fritid!"
(där stod vi, fem fyrhjulsdrivna SUV:ar på rad, det vittnar väl om vilket NÖJE det är att färdas efter norrlandsvägar!?)
Haha! Och frågan om service på färjan? Hmmm, kanske lite taxfree-shopping?
Pappan föreslog försäljning av hembränt mitt på Djupträsket!

Nå, mitt i allt startar färjan o vågorna som kommer söderifrån tar tag i färjan o börjar gunga oss... handlöst kommer den där klumpen av brännande illamående långt in och i mitten av magen! "Hjälp, öppna fönstren!" vrålar jag, pappan får igång tändningen o trycker på nedknappen för mitt fönster (barnsäkrade!) DÅ väller stövarstanken fram!!!

En vindpust genom hela bilen sveper fram odören av äcklig gammal hundbur (ej rengjord sen i somras) o även om inte stövaren personligen luktar illa så är lukten som kommer så äckelstövaraktig så jag håller på avlida... halvhänger, antagligen grön i ansiket, ut genom fönstret hela turen över till Boheden!
Det tog halvvägs till Kypas innan mitt balanssinne fått ihop världen igen!

Och, det är inte första gången jag blir sjösjuk av färjan!
Skulle resan vara längre skulle jag få spy vissa gånger!
Jag har en mycket känslig balansnerv! ;-)
"sensorisk konflikt i hjärnans balanscentrum" 
=S

Vi hälsade på Athos!
Så himla fin... o gullig o rar, som bara valpar kan vara!!!

Strax efter for vi mot Ruona o Senna fick lolla på för sig själv, Ask däremot fick sitta fast i lina/långt koppel, vilket han slingrade sig ur o drog iväg snabbare än blixten, efter stod jag o vrålade: "Hiiiiit!" blev garn-ond o sen garn-irriterad över mig själv... o kände att nu krävs det en rejäl omgång lydnadsdressyr, för samtliga jyckar i vårt hushåll!

Senna hade ju redan varit på ett längre äventyr... så fartfyllt drev efter ivrig breton gjorde en redan trött stövare ännu mer trött! Nu ligger det en mycket snäll hund i sin bur o sover... snarkar ljudligt! Den petita fransosen är lika snäll han också... inte mycket väsen därifrån!

Spinninglokalen ekade tom idag!
Vi var bara tre deltagare... och fick göra en ny variant av plankan...
ÅÅååååhhh, vad jag älskar den där hatade plankan!
Nu gjorde vi som vanligt, laddade på knä och armbåge, ställde oss på tårna en god stund, upp på raka armar sen omväxlande med varje arm lyfta upp o vrida bak hela överkroppen! Det kändes... =D
Tänk... första plankan var bara uppladdningan på knä rakt av dödande för mig!

Det blev lite stressigt... för vi åkte med 18:30 färjan... i min sinnesvärld så var det ju gott om tid tills passet skulle börja 18:45 det är ju bara det att färjan ska ju tuffa både fram o tillbaka! Så, innan vi var i Bränna han ju klockan bli 18:45 så jag fick cykla som satan för att komma ikapp resten av spinninggänget!
(pappan dumpade mig där, mormor hämtade!)

Och nu är ögonlocken tunga... så tunga...
Edvin har sagt o gjort massor av roliga o kluriga grejjer idag.... men, nu orkar jag inge mer!
ZzzZZzzzzZZZzzzzz

Kommentarer
Postat av: Madde Fornelid

Tjena Cattie, jo, färjan behöver ca 5 minuter på sig för att ta sig över Djupträsk, från Sandudden till Boheden. Här är det lite "storstadspuls" med trafikljus och tidtabeller...ha, ha. Om du har tendens och bli sjösjuk så ska du kika mot horisonten, en fast punkt eller nå't annat, fixera blicken. Ja, tax-free på färjan, varför inte? Stanna till nå't när du är åt Kypas, så kokar jag kaffe. Kram och ha en bra dag! Madde opa Bohain.

2009-05-21 @ 09:15:19
Postat av: bitte

Hej tänkte tipsa dig om min tävling där du kan vinna

En snygg väska och ett presentkort på 500 kr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0