Spännande!!!

För samtliga inblandade!!!
Pappan kom från Bränna, lastade in matkassar och meddelade att det stod en grävmaskin vid "Olssons"! Vi kastade oss iväg, jag o herrn, med kameran i högsta hugg!!!
Mycket riktigt... en stor, orange grävmaskin hade gjort ett gogogigantiskt hål mitt på Olssons gårdsplan, alldeles bredvid stod en Slambil!
Vi hade väldigt mycket intressant att kika på...


Små och stora pojkar stod imponerade o såg på!

Samtidigt på E10:an blåser det ju förbi fordon i strid ström!
Vi hann se alla möjliga fordon.... Timmerbilar, lastbilar, en polisbil osv...
Brandkåren hade en tankbil med vatten som man folk fick hämta sig vatten från, men... som så ofta förr så hade vi aldrig helt slut i ledningarna! Det rann en mycket tunn stråle, men... det kom vatten, hela tiden! Vi måste ju vara sista, lägsta huset i Gyljen... eftersom resten av byn kan vara helt utan vatten en hel dag... o vi nästan aldrig?!
Nå, jag klagar definitivt inte...
Edvin höll på att garva ihjäl sig när han såg figuren som klamrade sig fast på stegen! - - - >

Sen kan man ju inte annat än småle... "Nidbilden" av en "kommunalarbetare" verkar ju stämma rätt bra överens med verkligheten... ;-)

Ser så coolt ut där de står o hänger på sina spadar...


Action!

Vi traskade förbi "Bäcken" och kikade på vattnet... där fanns skoterspår som ledde rakt ut i vattnet! "Där har Pontus kört med sin skoter!" meddelade Edvin! Undrar om skotern ligger där nere på botten... man får väl passa sig när man dyker från bryggan då! =S
Det forsar rätt bra där under bron...
Edvin var imponerad över vattenfallet!

Till o med stövarn fick lite spännande...
Han träffade den eminenta stövartösen Majja!

Det kom fram "FÄULÖRON"!!!


"Åhhh... Hej Snygging! Va gott du luktar!"

Han bröstade upp sig ganska ordentligt.... Senna! ;-)
Tvättäkta fäul-öron! - - ->

För nåt inlägg sen surrade jag om stövaröron o hur bara de kan se ut...
Stilstudie: 

Bara stövaröron kan flaxa så!

Näpp...
Nu ska vi äta frukost... o så ska vi ut o göra klart JOOLGUBBSLANDET!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Höll på skratta ihjäl mig över bilden du "smyg"tagit på kommunalarna med Edvin som modell =D

2009-05-13 @ 13:13:55
Postat av: Lillan

Glömde fråga i måndags, kan vi börja nästa vecka kl 17.10? Jag har ett skolmöte jag måste på kl 18.30. Vore trevligt ifall jag hann duscha innan =)

Vet inte om mitt tidigare inlägg flög bort i cyberrymden - i alla fall höll jag på skratta ihjäl mig när jag såg din "smyg"bild på kommunalarna! Pricken över i:et. Men fy dig att använda Edvin som "modell" för att få tag i bilden... =D =D =D

2009-05-13 @ 13:33:53
Postat av: Farmor o farfar

Det är faktiskt farfar som har klämt fast figuren som klamrar sig fast på brandbilen. Han är ju en riktig filur själv, fast han är kommunalare ;)

2009-05-13 @ 20:07:12
Postat av: Edvin



"Fniss... fniss...

Men, då har den åkt till KYYYYPAS!"


2009-05-13 @ 21:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0