Trött o frusen...

fast inte först i kön till stadspuben i Luleå!
Nä, hos Anna o Lasse... där har jag suttit huttrande o gäspat!
Vilken trevlig kaffegäst va?

Men, klockan hann dra iväg... och jag kom upp ur duschen precis innan vi for till dem... så, flera dagars uteaktivtet börjar väl ge sig till känna! =D

För, jag var mallig över det här:

och... yvdes ytterligare när det såg ut så här:

Så efter dagens skörd så är jag garnstolt! NU börjar det vara en rejäl hög!!!

Allt, kluvet... för hand! Av mig!!!

Men, jag ska ju inte tro att jag får nån rast o ro...
Pappan håller på, ordnar mig ett ordentlig lager okluvet!
Det kommer mera, så att säga... - - ->

Men, återigen... skönt!
Så himla skönt att kunna göra saker, smärtfritt!
Förra året blev det inte mycket med vedhantering för min del... då hade jag en grinig Ditto att slåss med, både innan hon föddes o sannerligen efter...

Trollen har varit snälla o rara idag...
Hungriga som vargar när det började nalkas middag, jag stod o febrilt försökte röra ihop champinjonstuvning med ena handen o jaga bort marodörer med den andra... för hur jag än bar mig åt hade jag ett troll som klättrade kring bänkar (nu var även Herrn med) o försökte norpa åt sig av samtliga ingredienser till de varma mackorna jag försökte fixa... Allt ackompanjerat av ett halvgnälligt tonläge: "Vi är hungriga! Smaka!"

Jag tog på mig ett svartgrått linne, liksom tigerrandigt svart o grått...
Edvin kom fram, rörde lite i tyget o sa: "Åh, vad fin tröja! Den har du haft i jyngeln!"

Nä... nu ska tänderna borstas - sängen hägrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0