Sand... eller blir det ett luftslott?

Ja... förutsättningarna är ju olika, så sa pappan o jag kan inte annat än hålla med!
För, när han skottar sand fylls släpet betydligt snabbare än när jag gör det!

Igår började ett av alla projekt ta sin start... Lekstugan! =D
Det är ju inte många kvadratmeter det handlar om, men... det gick åt en hel del sand även där! - - - >

Fast gräskockorna blev fin utfyllnad till "uteplatsen"! ;-)
Men, jag börjar inse vidden av det projektet... Huh!
Nu fattar jag varför pappan muttrade "maskiner" o inte satte spaden i jorden med stor entusiasm så fort jag började surra om uteplatsen!
Häromdan skottade jag dit 12 skottkärror... märktes knappt... annat än i min trötta, ömma kropp!

Men, men... det är bara att nöta på!
Jag har ju inte tänkt att det ska vara klart till nästa helg... nä, det får ta den tid det tar! Som sagt... Rom byggdes inte på en dag! =D

Armanis feghet måste ha suttit i kulorna!?
Han är på väg ut!!!
Han har vågat sig ner för trappan! Ute... helt själv!
Men, fort som en pil sprang han upp för trappan o in igen när han fick syn på pappan! Men, jag är imponerad... Han, som knappt vågat titta ut genom dörren när den varit öppen! Och om han lyckats, tack vare driften i kulorna som nu är borta, förvilla sig utanför dörren... ja, då har han inte hittat/vågat sig hem igen utan legat o tryckt tills jag letat rätt på honom o burit hem honom!

Gamla katter kan lära sig att sitta... de också!

Idag blir det kalas...
Tårta o smörgåstårta... Ahhh!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Men se... det ser ut att hända saker hos er :) Själv ska jag nog gå ut och se om jag får målat ett tag på vedhuset nu när Lasse är borta och leker med Hemvärnet :) Vi ses sen i Kypas!

2009-05-23 @ 10:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0