Vind med beslutsångest!

Det gick inte... Stört omöjligt, i alla fall utan att jag skulle bli vansinnig... att räfsa!!
Första svängen blåste från sydvästliga hållet... sen gick vi in en sväng, väl ute igen så hade vinden vänt o blåste från norr istället! Jag ger snart upp med räfsandet... i omgånger allteftersom snön smält har jag räfsat i stort sett allt... men, det syns inte ett skvatt! Det ligger löv o skräp överallt... antingen med vindens hjälp eller så är det hundar/ungar som rivit ut det igen! Och, nu sista svängen... tillräckligt irriterad över lärkträdet så tjafsar vinden dessutom... så fort jag rör ett löv med räfsan kommer det en vindpust o blåser iväg lövet ut mitt på gården!

Edith plockade fram sittvagnen o ville sitta i den... Edvin kom o härjade med henne o så ser jag hur han hänger tvärsöver henne nästan sitter i vagnen: "Kolla mamma, vilken snorkråka Edith har!" hojtade han imponerat! Han höll fast hennes vänstra pekfinger o studerade snorkråkan ingående... länge o väl hängde han över henne o jag kikade intresserat o lite halväcklat samtidigt som jag tänkte: "Få se om han käkar upp den!?"  Det gjorde han inte... han smetade fast den på vagnen istället! Fast, han såg bra sugen ut! Vilken liten äckelunge... han är fullkomligt galen i snorkråkor!
Äter (sina egna, tack o lov) begärligt alla han kommer åt!

Stora Hacke var här på talgbollen häromdan!
Lustigt... samma talgboll har hängt hela vintern, fåglarna har knappt sett åt den ens...
NU böjrar dom smaska i sig den!


Större och Mindre... Vilken skillnad! =)

Nu har trollen samlat sig o ser tv... Stumpan är en tröttis...
Och, mormor ska ju komma o härja med dem ikväll!
Först ska jag ju på spinning... sen blir det speaker-inspelning! Brukar ta sin lilla tid... o nu ska jag läsa manus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0