Nä...

Det har varit en seg dag idag...
Bara att kavla upp ärmarna o diska kändes som ett oöverstigligt moment... nå, det gick, men det tackar jag rödvinet från middan för!
Utan den alkohol-shoten hade jag nog slocknat vid matbordet med pannan i lammsteken!

Lammstek - sablar så gott!

Edvin satt hela middan igenom o sa: "Gott! Skiiitgott!!!" och då är det ju Edvin som är potatismannen här i huset!
Ställer man ner två identiska tallrikar till bägge trollen så äter Edvin först potatis sen det andra... Edith äter köttet! Igår fick de köttbullar till lunch... o stumpan var hungrig när jag började fixa till lunchen o gick o plockade i skafferi o kyl... jag sa åt henne att hon måste vänta ett liiiitet tag... "Jag ska laga makaroner...." sen hann jag inte säga mer när hon avbryter mig: "JAG tycker om kött!" så, de små rara vännerna fick sina smaklökar tillgodosedda bägge två! Edith åt köttbullar med makaroner... Edvin åt makaroner med köttbullar!

Men, det vitlöksspäckade lammet gled ner helt obehindrat!
Hos samtliga...
Gott... gott... gott!!!

Jag höll på pyssla med käket inne... pappan o trollen pysslade ute!
Jag hade precis dukat klart, öst upp klyftpotatisar på trollens tallrikar, skurit upp lammsteken o givetvis tagit mig ett flertal smaktuggor när pappan kommer in... medan jag febrilt sväljer ned resterna av köttskivan ger han mig en intensiv puss... Det är inte ofta han säger: "Ahhhh... mmm, gott... lammkött!!!" när han kysser nån (mig)! ;-)

Nä, nu ska jag skynda mig att smaka på singelmaltarn som pappan hällt upp!
Nån ny sort... har inte testat förr o det lilla jag hunnit nosa på den var fantastiskt!!!
Nu åker nog cigarrerna fram!

BenRiach 12 hette den... whiskyn! Rekommenderas!!! Om man nu gillar askfatswhiskysar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0