Blåser...

så det dånar i skorstenen!
Det låter som en gammal skräckfilm... eller "Barna på frostmofjället" bara Gullspira som saknas o snö på tvären... snön är nog långt borta idag, för det är varmt!

Igår blev det ett 45-min spinningpass lite hastigt o lustigt! =D
Jag har ju bara varit ledare nu i flera veckor så jag har kännt ett gnagande behov av att få vara deltagare! Bara trampa på... fokusera på sig själv o bara ge järnet! Så, när det blev en sen avbokning igår så hoppade jag in! Härligt! Så skönt o bara trampa...

Igår surrade jag i telefon! =D
Jag har några "gamla vänner" som när vi väl pratar, så blir det i timmar... o då menar jag verkligen timmar! Det blir långt mellan telefonsamtalen... så man har mycket att avhandla när man väl pratas vid! =)
Härligt... Det är så skönt att ha såna vänner... trots att man inte umgås eller ens talar med varandra på månader, ibland år... så när man väl träffas/snackas så är det som om man tar upp tråden där man lämnade den sist o bara fortsätter att umgås! Underbart!

Idag tänkte jag att vi skulle "röja" färdigt... ute...
Inne-röjet tar vi en regnig dag!
"Jag" började i förrgår med ett litet projekt att få bort värsta björkslyet utanför fönstret, om inte annat för att när man sitter här vid datorn o det kommer en bil - så ser man inte vilken!!! Då svär jag över björklurvet här utanför! ;-)
Men, det är ju bara det... med "mini-Huggarn" i huset så får man ju inte göra sånt ifred! Ett enda tjatande "Mamma, jag vill, mamma, jag vill, mamma, jag vill!!!"

Jag är inte så där jättenoga om att han får!
Det är i o för sig inte så mycket som ska vara kvar av det som växer här... men, han lyckas, utan undantag, vara o klippa i precis allt som jag tänkt tanken ska få fortsätta växa!!!
Så... hmmm... kanske vi röjer inne i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Det är bara att vänja sig... Sådan fader, sådan son :)



Sitter nu på LTU och försöker leta artiklar, och med tanke på att jag skriver här, förstår alla hur det går :D

2009-09-10 @ 10:37:45
Postat av: Catherine

hehe... antar att det inte är det mest intressanta artiklarna du försöker hitta! ;-)

Och den här miniHuggarn... han visslar exakt som pappan också!

2009-09-10 @ 13:38:56
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Christer (Korssjötorpet)

Läste inlägget om älgincidenten.. Han såg det säkert som ren kompetens utveckling :-) Se det från den ljusa sidan, hade det varit lite längre fram kund ju något ljushuvud sjutit för honom... Fortsätt bara kämpa, lite motgångar härdar bara.

2009-09-10 @ 21:08:08
Postat av: Farmor

Jaha, och den stora huggarn kommer jag ihåg som "liten sågare" då han friserade en pall så det blev "slut" ben under den!!!

2009-09-11 @ 11:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0