Fårrden...

it´s alive!!!

Eller...
Är den?

Pappan har muttrat hela tiden... "det är nog inte mycket till bil kvar av den där Forden..." under hela tiden den varit "på reparation"! Den har ju varit på "verksta´n" sen 2005 nångång *host-host*
Hela tiden har hoppet spirat i mig... Jag har en Ford, en alldeles egen Ford! Och i min vilda fantasi har jag tänkt att det bara är att snöra sig in i bilen, starta o så köra iväg till besiktningen! Pappans olyckskraxningar har jag ignorerat totalt...
Men, nu är jag nog benägen att hålla med honom...
Fårrden är nog död! =(


Det är inte bara skit... det är mossa o mögel också!!!

Det mesta har rasat - backspegeln, rutornas lister, gummit från vindrutetorkare osv... öppnar man dörren så väller en unken mögellukt fram! =( och, då har jag bara kikat på den en kort stund på morron! Hur det som sitter under huven o alla andra vitala delar funkar vågar jag inte ens fundera på - efter åratal under "bar himmel"!
Det barmhärtigaste är nog ett snabbt nackskott - eller skroten heter det väl på bilspråk!
Huuäääää... Min fårrd!
Så, den verkstan kan jag kanske inte rekommendera för bilreparationer... ehhh...
Undrar just hur mycket jag är skyldig!?

Ikväll, efter att två vansinnigt trötta troll somnat i sina sänger, efter en kakafoni av tjålande gråt (det var verkligen sista rycket - trettio sekunders sista ryck-vrål, sen sov bägge som stockar!), gick jag ner o började kika efter jaktprovsregler för stövare!
Det verkar bara vara öppenklass o elitklass som gäller... Stående fågelhundsproven kan man ju in i minsta detalj, men i stövarvärlden har jag ingen koll alls!
Men, börjar känna ett enormt sug att få starta Senna på prov! =D

Typiskt då att stovare.se hade tjorv med sin sida idag! "Fel vid sidhämtning" och vilken annan stövarsida man än går in på där det utlovas "provregler" mm - nå givetvis länkas det till stovare.se! Bu o blä... för nästa gång jag kommer mig för att få tummen o ur o börja kolla så lär ju trollen ha fullt ös!

Inget HD-resultat ännu... =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0