Höst!

Den här dagen började i ett ruggigt läge!
Regnet öste ner... det var just o just att kvicksilvret orkade upp över nollan!
Edvin blev hemskjutsad av farmor o genast satte de igång att småtjafsa!

Edith var jätteglad att se honom o ville ge honom en kram... herrn bara fnös åt henne o vägrade! Däremot ville han sitta i min famn... Surpellen...
Nå, vi tjorvade på - fixade gröt till lunch o mitt i allt sken solen från en klarblå himmel!

Då passade vi på...
Ut o härja!
Jag fyndade en gunga på OK för nåt tag sen... så den fick åka upp på en gren!
Så, nu fick ju det där äckel-lärkträdet användning!!!

Det får väl leva, nåt tag till! ;-)


Strax efter detta ögonblick drasade han i backen!

Edith jublade - Edvin gnydde lite försiktigt... i början... sen kom även herrn igång o gunga!
Edith slog en frivolt - två gånger!
Lika glad för det var hon... o fortsatte hojta: "Mera! Mera!" när Edvin inte gav tillräckligt med fart!
Sen skulle vi ta en liten promenad o kolla efter svamp... men, det kom en stövare o blåste förbi oss 190! Jag kastade mig över honom, men han är ta mej fasen halare än en ål... han slank iväg o rusade i full karriär mot "Rådan"!
Själv låg jag på backen o vrålade: "Förbannade Puckostövarjävel!"

Den arme skurken hade rätat ut halsbandet!
I löplinan har de ett halvstryp i läder, med metallkedja... den kedjan slet puckot sönder!
Bägge hundarna ylade halvt hysterisk av avund när vi traskade mot skogen med en hink (undrar om en hink är mycket lik en bössa i hundarnas ögon?)!
Och, vi hann ju inte långt... så kom han, puckot!

Så, vår svampexkursion blev inte lång, det enda vi hittade var några slemmiga exsvampar o flugsvampar! De fick stå kvar...

Jag ska bjuda på en träffande bild på honom...
Puckot!


Halskedjan syns ju tydligt... is no more!!!

Men, tack o lov... han kom tillbaka, nästan direkt!
Det verkar som om han inte fattat (än) att det går att jaga hare när man smiter så där... Jag får tanken att han är "van" att smita med Ask... o Ask, han springer ju järnet utan att fundera på nå harspår! Så, förhoppningsvis fortsätter Puckot att göra så...
Tokspringa en kvart-halvtimme o så tillbaka!!! =S

Nå väl...
Idag snörde jag ut tv:n!!!
Den har funkat som ett koarsel i flera år... senaste veckorna har bilden bara krånglat o försvunnit, man har fått slå av o på för att den ska visa bild igen!
Och, jag har fått lov att norpa Pontus tv - o vilken skillnad!
Trots att det också är en "gammal tjock-tv" så var det otroligt vad mycket finare o klarare bilden blev! Och trollen blev imponerade... det var ju "Specialagent OSO" på den när vi startade!!! =D

Edvin har haft ett synnerligen skarpt överseende där jag har hållit på kånka på tv:apparaterna!!! Tog ju pirran, vilket fantastiskt hjälpmedel... för Pontus tv stod ju ute i lillstugan, så med pirran gick det riktigt smidigt att få in den i huset... lite värre var det att få ut den gamla! Mitt i allt skulle ju alla vara på bron! Puckostövare, stumpa, jag o pirra+tv! Edvin stod nedanför o inspekterade... mycket noggrant!

Och till sist...
Påminner hon inte lite om Lilla My...
lilla raraste stumpan vår?

Näpp...
Nu slutar barnprogrammen på tv - nu ska troll i säng!
Bägge är trötta...
Skulle tro att de somnar som stockar!




Kommentarer
Postat av: Farmor

Lilla stumpan ser ju ut som Johanna!!!

2009-09-28 @ 21:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0