Kattplågeri...

tortyr... pälshantering a' la Kineser!!!
skulle nog Armanis svar på frågan hur han blir behandlad här i huset bli! ;-)

Han fick en borstomgång igår... mycket opopulärt!!!
Sen startade jag en avmaskningskur... rätt opopulärt... det också!

Det är rent fantastiskt hur otroligt mycket hår det sitter på en katt!
Hår som lossnar... o ligger på golvet i stora sjok! Men, se när man ska borsta bort det... Ja, då verkar det (av kattens missnöjda fräsande att döma) sitta som berg! Men, som kommentaren pappan flinade åt igår - där jag sitter på golvet med ett stadigt grepp om nacken på vilddjuret för att slippa strimlas av de vassa klorna som viftar febrilt o kammar, någotsånär försiktigt, där jag kommer åt o efter den sjuttonde gången klorna naglar sig fast i mitt knä fräser jag, något högre än katten: "Ligg still! Det är ingen idé - Du är katt, men jag är halvfinska!!!" o så är det... han kan fräsa, rivas o bitas hur mycket han vill - har jag bestämt mig för att kamma - ja, då kammar jag! Och... halvfinskt humör är betydligt envisare o ettrigare än herr Armanis katthumör!!!

Men, sen var all hantering glömd o förlåten när en kattmatspåse trollades fram... han åt med välbehag o alla missnöjda känslor orsakade av borstar o pälshantering var som bortblåsta!

Jaja...
Nu är påtåren kaffe uppdrucken...
Ska börja stoga mig iordning för en bageridag!
Mormor kommer o är barnvakt till trollen, vädret är inge kul - spöregn o två plusgrader! Så, de får hålla sig inomhus idag...

Pappan o Senna har åkt till harskogarna i Kypas - men, i skrivande stund hade de inte fått upp nåt än - hararna har väl ingen större lust att ränna runt med en stövare i hasorna när regnet öser ner!

Inget HD-resultat - ÄNNU!!!
Det brukar ta en vecka för att resultatet skall visas... nu är det 10 dagar sen!!!
Och trots att jag är in på hunddata på skk.se fjorton gånger i timmen, så inte fasen kommer resultatet fortare för det!!! När Ask´s resultat kom hade det knappt gått en vecka... o det var på en söndag om jag inte minns fel!!!
Ska jag ta det som ett gott eller dåligt omen... att det dröjer!? =S



Kommentarer
Postat av: Anna

Och här i Svartbyn skiner solen genom molngluggarna och det är 5,7 plusgrader :)

2009-09-24 @ 07:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0