Nasare! =S

Jag köpte en päls igår! =D

En vit... fluffig... härlig... hoppas jag!
Hittade precis en sån jag vill ha, vit o fin fusk!

En dam i södra Sverige var Blocket-säljare o efter några dribblingar hit o dit (sonen hade satt in annonsen, hon hade ingen dator o hade noll koll på hur nåt går till) om kontonummer, postens priser, förpackningar osv så blev det affär. Tanten var jättetrevlig o blev så glad när hon hörde att det var till ett bröllop!

Nåt tag senare ringde det från samma riktnummer...
En kärr... eh, en till tant!
Antagligen polare till den första...

"Hej, vet du vad jag har? Bla bla bla, jag har varit frisör... avvecklat mitt företag... blablabla... Vet du vad jag har? bla bla bla... jag har gjort många brudar... bla bla bla VET du vad jag har???" (precis som om jag jublande skulle hoppa upp o ner - Nej, vad är det du har?)
"Eh, nä!"
"En pälsmössa... i mink... vit!"
"Ehhh... jaha?"
"Den ska du ha... den ser ut... bla bla bla surrade hon på... Jag vill ha 500:- för den, det är ju äkta mink!"
"Ja ha, men.... "
"Ja, då behöver du ju inte gå till frisör o fixa håret, Jag tog 2500:- för sånt, tänk... då sparar du ju det!"
"Men, ehhh... jag har redan bokat tid för håret!"
"Har du långt hår?"
"Ja, det ska vara uppsatt osv!"
"Ja, men med min minkmössa så behöver du ju inte det... det ska vara naturligt! Låt det bara hänga rakt ner... då blir du så fin, du är ju ung o fräsch (o vad sjutton vet hon om det?) Hålla på o göra lockar o sätta upp håret det är bara skit... nä, naturligt ska det vara! Då är det bara att ta av o på mössan!"
"Ehhh... tack, du... men, jag måste få fundera! Idén är ju inte tokig... Jag hör av mig!"
host - host

Först blev jag överraskad... sen blev jag skitirriterad... till sist satt jag bara o flinade åt "damen"
Va... vilken jävla kärring!
Tänk att det finns såna människor... så totalt utan känsla för andra, som bara för att den personen tycker att nåt är bra o passar så ska alla andra självklart också tycka så! Totalt oförmögen att respektera andras val i livet!
Vad jag tycker är fint o bra skiter man fullständigt i!
Jag som går året runt med håret "naturligt" vill väl på denna dag, enda i livet vara fin!? Men... det är väl klart, bara hon får sin pälsmössa med i bilden så skitsamma... jag kan ju raka av mig håret kanske!

Ja, jag blir förundrad över dessa människor... det finns flera... en människa i min närhet som jag genom livet uppskattat har visat sig vara exakt så här... eller ännu värre tror jag nog... men, den personen har jag ingen (personlig) kontakt med längre - tyvärr eller tack o lov - jag vet inte riktigt...
Men, jag kom då osökt att tänka på den människan vid samtalet igår... =S

Det blev spinning igår...
Vi var bara tre stycken... Anna börjar bli värsta proffset! Två pass i veckan... hela hösten!
Så, igår körde jag själv riktigt järnet, jag behövde ju inte vara "ledare" helt o fullt, mer deltagare o då kunde jag ju ge järnet o vara helt utpumpad mellan varven... ;-)

Oj oj oj... tänk om alla som inte upplevt den känslan skulle få göra det... känslan man får efter ett pass, så himla skönt o underbart det känns i kropp o själ när man drypande av svett får snöra sig i duschen - man mår så vansinnigt bra så det inte är sant!
Då tror jag att Maxpuls skulle få utöka antalet spinningcyklar markant!
Om folk bara visste hur bra man mår o hur härligt det känns...
Endorfinkickar!


Sen börjar jag fundera på att lägga in "spärrar" i datorn...
Pappa o Edvin-spärrar!
Här handlar det inte om nå porr-surfande inte... nä... här traktor-surfas det!
Fast... jag blir liiiite orolig när jag ser det här youtube-klippet som snurrade på häromdan:




och så hittar jag det här i trappen igår:



snart kommer väl herrarna i huset bärande på sandsäckar!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Hmm, är det kanske det Lasse håller på att göra, att bära in sand i huset till sin leksakstraktor??? För ibland känns det ut som om vi har en sandlåda i hallen!?!?!?!

2009-09-12 @ 09:51:26
Postat av: Catherine

Åh, passa dig! Inför datorförbud... göm alla spadar, säckar o lås dörren!!!

2009-09-12 @ 10:30:33
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0