Vaknade till norrbottensnyheterna...

och en stumpa som halvhängde över mig o tröck sin napp mot min haka...
På radion surrades det om det 70-tal thailändare som "strejkar" här i kommunen. Jag kan inte låta bli att muttra...

Det kritiserades över kommunens brist på engagemang och att när det var samma situation i Luleå så ställde minsann kommunen o landshövdingen upp!

Är det någon som har missat att Överkalix kommun har det lite knapert?
Eller??
Men förståss... det går väl alltid att sparka nån stackars vårdpersonal från hemtjänsten... eller varför inte dra in lunchmaten för skol o dagisbarnen! Och pensionärerna... de klarar sig säkert bara med två mål om dan...

Tydligen så är ett av problemen att de stackars människorna inte har nånstans att ta vägen när de kommer till Stockholm... Thailändska ambassaden har ingen möjlighet att ta hand om dem som kommer dit...
Skulle inte tro att Överkalix kommun har bättre möjligheter att ta hand om dem!

Trollen har gått ut, själv ska jag gå o ta mig en påtår morronkaffe o börja stoga mig i ordning för en bageridag! =D
Det blir cykel idag! Härligt... jag har saknat morron-cykelturerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0