Fan dom är så coola...

HOYORNA!!!

Då håller man på o göra en pava välling till stumpan, man susar förbi med en flaska för att stoppa in i mikron o hjärnan registrerar doften... själv tänker man "VAD är det som luktar så gott?"
Man hinner inte tänka egentligen men i ens inre flimrar blixtsnabbt en bild påse ACO Gräddkola förbi... för exakt så doftar den där Hemska Hoya Heuschkelianan, längst ner på detta inlägg... som en skål med härlig gräddkola!
Sen har ju den lite mer diskreta Lacunosan också börjat blomma... den som ger en en känsla av att vandra i ett växthus en tidig morgon en sommardag! Ljuvlig blomdoft!

Mmmm...
Det hjälps inte... Hoyor ÄR coola!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Det luktar smörkola i mitt köksfönster också :) Däremot vet jag inte vad det är med min hoya bella, för dens blomknoppar bara skrumpnar ihop och dör, det är tredje eller fjärde "blomknoppen" som jag nu sett bara torka bort i vår :( har provat flytta den till ett inte så soligt fönster men det hjälpte inte det heller...

2009-04-08 @ 19:55:31
Postat av: Dr Hoya (alias Catherine)

skrumpnande knoppar...

Hmmm, funderar så det knakar...

Bellan ska ju vara rätt enkel?!

Men, den vill ha mycket fukt o lite vatten!

Så, den jag har alldeles vid vattenkokar'n (i ett norrfönster) o som glöms bort att vattnas trivs ypperligt (bredvid hemskan!) så, det är väl rådet... Torka upp mellan vattningarna och duscha bladen! =D

Sen kallas det ju att blomman aborterar sina knoppar... googla på det!

Finns en uppsjö av tips o råd! =D

2009-04-08 @ 21:15:07
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Faster Anna

Ska prova spraya den då, och få se om den får några nya knoppar... hade så sett fram emot dens första blommning :(

2009-04-08 @ 22:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0