Jag fick ett brev!

från Hemmets Veckotidning...

Det händer ju lite då o då, för jag brukar ju ofta skicka in bilder o annat jox som belönas med lotter osv... men, nu är det länge sen sist... så jag började ju genast fundera vad detta då kunde vara för något!

Slet upp kuvertet, ur ramlade det två 25 kronors ICA-chekar o ett brev:


Ha!
Det var inte mig det var fel på! =D
Jag har faktiskt gått o grämt mig över det där...
Jag har ju bloggat om eländet...

Och det kändes riktigt skönt att läsa de där raderna!
Jag har återfått tron o hoppet, både för min egen deghantering o för veckotidningen! TACK!
Fasiken så schysst att bemöda sig med att leta fram mailet jag skrev i början av juni... o min adress o så skicka det här brevet!

I morse cyklade jag för sista gången till bageriet!
I morron är ju min sista dag... känns trist!

Och på morron var det lite halvkyligt... ;-)
Termometern visade 0.8 plus... NOLL KOMMA ÅTTA!
Jag tog faktiskt på mig strumpor!!!

Pappan kom o bytte cykel mot bil, så jag slapp cykla hem...
hade förrsten inte hunnit! För 17:30 hade vi ett spinningpass!
Och, jag tror nog att det hade varit nog så mycket cykel att sen också cykla hem efter spinningpasset!

Varje dag har jag ju passerat "Landet"...
Mitt i allt en dag i mitten av juli dök det upp massor med skyltar... skyltar som med stora bokstäver, blaffigt talade om att Här finns ett Café!
Fina, mycket bearbetade... skyltar en sex, sju stycken... Café - Konst - Arté
Mitt emot infarten till gården där caféet finns har det stått en skylt som pekat in dit.. med en liten skylt som hängt över: "STÄNGT - CLOSED!" konstant... Kanske tre, fyra gånger har det varit öppet!? Och, jag har ju faktiskt passerat där, varje dag!

I början av den här veckan kom det upp en ny skylt, ett stort P med en pil in på gården mitt emot! ehhh...
Om man aldrig har öppet??? Behöver man en kundparkering då?
Och när vi for från Svartbyn sist, västra sidan av älven... så upptäckte jag den gigantiska banderollen som fanns strax norr om Nilles: "ARTÉ - CAFÉ"
Är man optimist... eller vad är man?
Jajja men... friskt vågat - hälften vunnet!

En annan gång ska jag berätta om den gången jag badade bastu i badhuset... den allmänna bastun i det allmänna badhuset...
Där sitter en "dam" o filar sina fötter! I badhusets HINK avsedd för att "blagga" på stenarna... DÄR I BASTUN sitter damen, med sina fötter (jag tycker att fötter är bland det äckligaste som finns!) i ös-vattnets hink, med nån slags badsalt/såpa i... o filar sina fötter!!!
Inse hur äckligt det var...
Och, sen... när damen är klar med fot-filandet... Tar hon en skopa av FOTBADSVATTNET och öser på bastukaminen!!!
Det är bland det absolut mest vidriga jag har varit med om...
Huuuu....

Nä... nu ska jag bränna ner den femte spinningskivan... aldrig blir man nöjd! =D


Kommentarer
Postat av: Lillan

Nä, men fy fan vad äckligt. Jag har hört otaliga historier från herrarnas omklädningsrum (äckel-gubbs-tisdag bl a). Det har även det handlat om fötter.

Tror det behövs en skrivelse till kommunen ang badhusets hygien. Var in i styrkerummet i tisdags och det såg fördjävligt ut. Dessutom tar de betalt för att man ska vara där (kortavgiften)! Sporthallen fasar man för att lägga sig på. Städningen är allt utom underhållen.

2009-08-21 @ 08:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0