Han snor mat!!!

Skrivet den 11 februari 2009 kl 14:29

Alltså... idag är det 43 dagar sen den ärade mr Armani förlorade sina käraste (?) ägodelar... snipp-snipp
Och det är helt sjukt hur han har förändrats!!!
Visst förstod jag att det skulle påverka men inte så till den ringa grad som det faktiskt gjort!
Det är ju ändå en "gammal" hankatt, han fyller sex år den 21/2, och han har verkligen blivit en helt ny katt!!!

Han äter!

Han har gått upp ett kilo i vikt... sen gör det inget om ett kilo till läggs på för fortfarande kan man med lätthet känna vartenda revben på honom... men, nu är det behagligt att klappa katten!
Han har inte pinkat inne (peppar, peppar) en enda gång sen det sa snipp-snipp!
Han har blivit en mycket mer social o trevlig katt!

Go, kelig o behaglig, speciellt när det inte luktar fertil hankatt om honom! ;-)
Pälsen har blivit finare... ja, så här kan jag väl sitta o rabbla fördelar hur länge som helst... men, det som nu är så otroligt är HAN SNOR MAT!

Igår efter middan, tallrikarna stod kvar på bordet en stund o när jag kommer in i köket står Armani o sneglar på köttbiten som nåt av trollen inte åt upp utan lämnade på min tallrik! Jag står o ser på honom en stund när han majestätiskt glider upp på bordet med framtassarna o fiskar upp den där köttbiten! Och börjar tugga på den!!!!!

Jag blev helt mållös... tyvärr så var ju kameran seg med att knäppa kort o så kom pappan in o sjasade bort honom! Själv stod jag bara där o ville ha ett kort att föreviga den unika händelsen när Armani stjäl sig en bit mat!!!!!

För, Armani är en katt som skulle passa i Dennis M´s bantningsvärld...
Han åt ingenting förut... han knaprade på sin höjd i sig lite torrfoder, o då var det endast Royal Canins Mainecoon-foder som dög... ALLT annat ratades... Whiskas blötfoder i påse fick han då o då... hundarna blev ju glada för dom fick avsluta resterna för Armani slickade endast i sig såsen, köttbitarna fick vara kvar! Och, vissa dar åt han ingenting...
Men, nu syns det, om inte annat i kattsandlådan!

Där ligger den numera rejäla korvar istället för de ihopskrumpna små skitarna som var förut! (jädrans massa skitsnack idag!)

 

Ja, självklart kommer jag också att sjasa bort honom från bordet... för, det kommer inte att bli tillåtet bara för att han börjat äta!

Men, så här idag tillåter jag mig att vara glad över det!
För, det är ett helskotta att ha ett djur som inte äter!
Då är det betydligt lättare att hålla tex. Senna i god form!

Där styr man ju så enkelt det han får i sin skål... börjar han lägga på sig, ja då minskar man lite... o tvärtom!
Men, testa att få en fertil hankatt som bara ha sexiga brudar i skallen att ÄTA när han är totalt ointresserad av det! Omöjligt!

 

Och när man läser vad domaren på utställningen skriver om Allmänt intryck: "Very macho male who should forget the ladies and eat more!" lättare sagt än gjort! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0